امیرعبداللهیان: پیش شرطی برای تبادل زندانیان نداریم

© Sputnik / Алексей Никольский /  مراجعه به بانک تصاویر حسین امیرعبداللهیان، وزیرامورخارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیرامورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
اشتراک
روز سه شنبه کنفرانس ایران و بریکس چشم‌اندازهایی برای شراکت و همکاری در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این مراسم و در جمع خبرنگاران درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: از طریق عمان و قطر ماه‌هاست پیام‌هایی بین ما و آمریکا مبادله می‌شود.
وی گفت: تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و ما هیچ پیش شرطی در این زمینه در نظر نمی‌گیریم. ما به طرف‌های واسط در این رابطه اعلام کرده‌ایم که در چارچوب مورد توافق تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.
پیشتر در خبرها آمده بود که آمریکا و ایران در حال مذاکره برای تبادل زندانیان هستند.
در سال 2022، بریکس اعلام کرد که تعداد کشورهای عضو را افزایش خواهد داد تا این سازمان فراگیرتر شود. حداقل 19 کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به این بلوک اقتصادی ابراز کرده اند.
در ماه ژوئیه، دفتر رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد که رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در اجلاس بریکس که به صورت حضوری در 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. روسیه توسط سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، نمایندگی خواهد شد. ولادیمیر پوتین تصمیم گرفت در قالب ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала