اعتصاب در کارخانه بریتانیایی تولید کننده موشک برای اوکراین

CC BY-SA 3.0 / Duch.seb / Missile MBDA BrimstoneРакеты Brimstone на подвесной консоли
Ракеты Brimstone на подвесной консоли - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
اشتراک
رسانه: کارگران کارخانه ای در بریتانیا که برای اوکراین موشک تولید می کند، اعلام اعتصاب کردند.
به گزارش اسپوتنیک، یک رسانه انگلیسی روز سه شنبه اعلام کرد که در کارخانه مستقر در گراوستو آیرشیر بریتانیا که در آن موشک های Storm Shadow و Brimstone ارسالی به اوکراین جمع می شوند، بدلیل عدم رضایت از میزان حقوق، اعتصاب صورت گرفته است.

در مقاله روزنامه The Guardian آمده است: "کارگران کارخانه تولید مهمات که به اوکراین موشک ارسال می نماید، اعتصاب دو هفته ای خود را در رابطه با تشدید مشاجرات در مورد حقوق مزایا، اعلام می کنند".

حدود 50 کارگر قصد دارند در این اعتصاب شرکت نمایند که از قضا در زمینه این موشک ها و بار زدن آنها فعال می باشند. صنف GMB که تاکید می کند که این کارگران در هفته تا 18 هزار پوند حقوقی کمتر از کارکنان کارشناس این کارخانه دریافت می کنند و این مسئله بعد از بالا بردن حقوق این کارشناسان صورت گرفته تا آنها به شرکت های دفاعی خصوصی منتقل نشوند، سازماندهی این اعتصاب را بر عهده دارد.

لوئیزا گیلمور رئیس این صنف اعلام کرده است: "به یک فرهنگ دو سطحی اجازه داده شده که در این شغل ریشه بدواند و این امر روابط کاری خوب را در آینده نیز با تهدید روبرو می کند".

انگلیس  رزمندگان یگان نخبه خود را به اوکراین اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اسپوتنیک توضیح می دهد
گزارش وزارت دفاع بریتانیا از کمک های ارائه شده به اوکراین
وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده است که برنامه ویژه ای را برای اجتناب از اختلالات در کار این کارخانه بدلیل اعتصاب، طراحی کرده است. این روزنامه در عین حال می نویسد که این اولین اعتصابی است که کار آژانس تامین، تجهیزات و اسلحه های زیر نظر وزارت دفاع بریتانیا را دربر می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала