اتهامات و تحریم های جدید کانادا علیه ایران بدلیل همکاری با روسیه

© AFP 2023 / Lars Hagbergواکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی
واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه کانادا با متهم کردن ایران به اخلال در صلح و امنیت جهانی، اعمال تحریم های جدیدی علیه ایران را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزارت امور خارجه کانادا روز سه شنبه در بیانیه ای ضمن اتهام اخلال در صلح و امنیت جهانی توسط ایران، خبر از اضافه کردن چند مقام نظامی این کشور به فهرست تحریم های خود داد.
در این بیانیه ادعا شده است که این محدودیت ها بر علیه افراد نظامی اعمال می شود که در حوزه تولید پهپادهای جنگی و ارسال آنها به روسیه برای استفاده در عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین، اعمال شده است.
در این بیانیه گفته شده است که یک فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند مقام ارشد دیگر این کشور که در حوزه تولید و تامین تجهیزات جنگی مشارکت دارند، از ورود به کانادا محروم، دارایی های آنها در این کشور مسدود و از انجام فعالیت های تجاری با شرکت های کانادایی محروم می باشند.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
بلینکن: همکاری نظامی تهران و مسکو، موجب نگرانی آمریکا و اسرائیل شده است
تهران و مسکو به دفعات اتهامات غرب در مورد ارسال پهپادهای جنگی به روسیه و استفاده آن در عملیات ویژه نظامی در اوکراین را رد کرده اند. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر در خصوص این ادعاهای مطرح شده توسط کشورهای غربی به اسپوتنیک اعلام کرده بود: «بار ها و بار ها دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با ادعا های ارسال سلاح برای روسیه علیه اوکراین بیان شد ما یک طرف جنگ در اوکراین نیستیم و راهکار این بحران را گفتگوی سیاسی برای ایجاد صلح و پایان بخشیدن به جنگ میدانیم، به هیچ طرفی در این جنگ کمک تسلیحاتی و نظامی نکردیم».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала