ابراز امیدواری جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا به حل و فصل دیپلماتیک شرایط در نیجر

© AP Photo / Sam MednickНигерийцы участвуют в марше, организованном сторонниками лидера государственного переворота генерала Дж. Абдурахман Кьянти, на фото, в Ниамее
Нигерийцы участвуют в марше, организованном сторонниками лидера государственного переворота генерала Дж. Абдурахман Кьянти, на фото, в Ниамее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
اشتراک
نماینده رئیس جمهور نیجریه: جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا حل دیپلماتیک شرایط در نیجر را ترجیح می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، آدجوری انگلاله نماینده رئیس جمهور نیجریه اعلام کرد که جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا حل دیپلماتیک شرایط ایجاد شده در نیجر را ترجیح می دهد، این در حالیست که گزینه های دیگر نیز رد نمی شوند.
روز یکشنبه گذشته تاریخ تعیین شده توسط این جامعه برای پایان به شورش نظامی و بازگشت محمد بازوما رئیس جمهور به قدرت در نیجر به پایان رسید. این پیمان منطقه ای تهدید کرده بود که در غیر این صورت دخالت نظامی را برای دستیابی به این هدف آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز سخنان انگلاله را اینگونه نقل می کند: "بولا تینوبو رئیس جمهور نیجریه و پیمان منطقه ای جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، که وی ریاست آن را بر عهده دارد، حل و فصل دیپلماتیک و صلح آمیز در مورد کودتای نظامی در نیجر، ترجیح می دهند".

وی در عین حال تاکید کرد که در این پیمان گزینه های دیگر حل این مسئله را رد نمی کنند.
Протестующие с российскими флагами в Нигере - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
در نیجر 6 وزیر تحت بازداشت کودتاچیان قرار دارند
نظامیان در نیجر در اواخر ماه ژوئیه در تلویزیون ملی کنار گذاشتن محمد بازوما را اعلام کردند. ژنرال عبدالرحمن تیانی فرمانده این نظامیان در پخش تلویزیون دولتی به عنوان رئیس "شورای ملی دفاع از میهن" که توسط شرکت کنندگان در کودتا تشکیل شده است، حاضر گردید. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا این کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه آگوست شرکت کنندگان در نشست فوق العاده روسای ستاد های مشترک نیروهای مسلح کشورهای عضو جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در ابوجا، نقشه مداخله نظامی احتمالی در نیجر را تصویب نمودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала