گلایه رئیس جمهور صربستان از استانداردهای دوگانه غرب

© AP Photo / Darko VojinovicПрезидент Сербии Александр Вучич
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
ووچیچ از ریاکاری، استانداردهای دوگانه و فشار تحریم های غرب بر صربستان شکایت کرد.
الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان به ریاکاری و استانداردهای دوگانه غرب در پرتو اعمال تحریم‌های آمریکا علیه رهبری سیاسی جمهوری صربسکا در بوسنی و هرزگوین اشاره کرد.
ووچیچ روز پنجشنبه از افزایش فشار خارجی بر صربستان و جمهوری صربسکا در بوسنی و هرزگوین با توجه به درگیری در اوکراین با اعمال تحریم های شخصی علیه رهبران سیاسی صربستان صحبت کرد.
او روز جمعه گفت که برای بلگراد ، تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه رهبری جمهوری صربسکا در بوسنی و هرزگوین "وجود ندارد".
وی افزود: "در روزهای اخیر شاهد چنین ریاکاری، چنین معیارهای دوگانه در رفتار قدرت‌های جهانی با ما صرب‌ها بوده‌ایم. ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم که گاهی ما که باید مراقب مردم باشیم.
رئیس جمهور صربستان در مراسمی به مناسبت سالگرد عملیات پلیس نظامی کرواسی "طوفان" گفت: شهروندانی که ما آنها را رهبری می کنیم، باید به افکار و احساسات خود استراحت دهیم. هزاران نفر جان باختند و بیش از 200 هزار صرب از کرواسی در سال 1995 اخراج شدند.
پیش از این، ووچیچ با اشاره به اینکه تحریم‌ها مشکلی بسیار جدی است، یادآور شد که این تحریم‌ها قبل از اعمال تحریم‌ها علیه رهبران صرب‌ها در شمال کوزوو، توسط الکساندر وولین، رئیس آژانس اطلاعات و امنیت صربستان اعمال شد. اکنون علیه کل رهبری جمهوری صربسکا بوسنی و هرزگوین.
در شب اول آگوست، وزارت امور خارجه ایالات متحده تحریم های شخصی را علیه زلکا سیویانوویچ، عضو صرب ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، نناد استواندیچ، نخست وزیر، رئیس مجمع (پارلمان) جمهوری صربستان بوسنی و هرزگوین، رادوان ویسکوویچ از جمهوری صربستان بوسنی و هرزگوین و وزیر دادگستری میلوس بوکیلوویچ اعلام کرد.
دلیل آن تصویب قانونی در 27 ژوئن توسط پارلمان جمهوری صربسکا بوسنی و هرزگوین است که تصمیمات دادگاه قانون اساسی بوسنی و هرزگوین در سارایوو را در قلمرو جمهوری صربسکا باطل می کند.
دودیک که سال‌ها تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشت، پاسخ داد که اقدامات محدودکننده ناتوانی واشنگتن را در تغییر سیاست صرب‌های بوسنی نشان می‌دهد.
در اواسط ماه ژوئیه، خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم ها علیه رئیس ضد جاسوسی صربستان، رئیس سابق وزارت امور داخله، الکساندر وولین خبر داد.
Сербские военные вертолеты МИ-8 и МИ-171 выступают во время учений на военном аэродроме Батайница близ Белграда, Сербия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
صربستان صادرات تسلیحات خود را به مدت 30 روز متوقف کرد
وی در دسامبر 2022 ریاست آژانس های اطلاعاتی و امنیتی را بر عهده داشت و پیش از این وزیر کشور و وزیر دفاع این کشور بود.
وولین همچنین رهبری "جنبش سوسیالیست ها" را که خود تأسیس کرد، بر عهده دارد.
رئیس‌جمهور صربستان سپس خاطرنشان کرد: مقامات آمریکا قبل از اعمال تحریم‌ها علیه مدیر آژانس امنیت و اطلاعات، خواستار حمایت رهبری این کشور از اقدامات محدودکننده غرب علیه روسیه شدند.
غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که روسیه تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала