- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مذاکره با اوکراین در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد

© Sputnik / Константин Чалабов /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم روسیه و اوکراین
پرچم روسیه و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
اشتراک
رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه: در حال حاضر مذاکره با اوکراین امکان پذیر نمی باشد که مقصر آن کی یف است.
به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی و رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه روز پنجشنبه در حاشیه نشست "روسیه- آفریقا" در شهر سن پترزبورگ اعلام کرد که در حال حاضر مذاکره با اوکراین امکان پذیر نمی باشد، اما نه بخاطر قصور روسیه، کی یف پیشتر از آنها برای به زمان خریدن استفاده کرد و بعدا از این ایده روی برگرداند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا در حال حاضر امکان مذاکره با اوکراین وجود دارد، اظهار کرد: "نه. و نه به دلیل قصور ما".

این سیاستمدار یادآور شد که یکی از اعضای هیات مذاکره کننده روسیه با کی یف بوده که در سال 2022 توسط رئیس جمهور روسیه تعیین شده بوده است.

اسلوتسکی تاکید کرد: "اما ما در آن موقع و در حالی که به شکل مثبتی در مورد طرف مقابل خود فکر می کردیم، اشتباه می کردیم. آنها زمان می خریدند. اما تاریخ تحمل حالت فرعی را ندارد... در آن زمان نظامیان از محورهای کی یف و چرنیگوف به عقب کشیده شدند و بعد از آن زلنسکی اعلام کرد که تمامی مذاکرات و از جمله در قالب فرمت مینسک برای خریدن زمان بودند".

پرچم و نشان اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2023
اظهارنظر معاون سابق نخست وزیر اوکراین درباره ایده مذاکره بین مسکو و کی یف
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала