افشای دلیل استقرار آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در آفریقا

© Sputnik / Sergey Venyavskyآزمایشگاه
آزمایشگاه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
اشتراک
کوساچف از کشورهای آفریقایی خواست به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ایالات متحده که در آنها مستقر هستند توجه نشان بدهند.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کوساچف نایب رئیس شورای فدراسیون در دومین نشست روسیه و آفریقا "امنیت آفریقا" اظهار داشت که کشورهای آفریقایی باید به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در این قاره توجه نشان بدهند.
وی در ادامه افزود:"نمایندگان پارلمان روسیه آماده هستند تا مشاهدات خود را در این مورد به اشتراک بگذارند. من از کشورهای آفریقایی می‌خواهم که به این وضعیت توجه کنند. و به‌عنوان یک نماینده پارلمان روسیه، مجدداً تأکید می‌کنم که ما کاملاً آماده‌ایم تا مشاهدات خود را در این زمینه به اشتراک بگذاریم و در نتیجه به تضمین امنیت کشورهای آفریقایی در این زمینه نیز کمک کنیم".
کوساچف خاطرنشان کرد که آزمایشگاه‌های زیستی ایالات متحده در سراسر جهان فعال هستند و از جمله در کشورهای آفریقایی مانند گینه، کامرون، ساحل عاج، کنیا، لیبریا، سنگال، سیرالئون، تانزانیا، اوگاندا، آفریقای جنوبی و نیجریه مستقرند.
وی تصریح نمود:"در هر مورد، من مطمئن هستم که آنها به هیچ وجه تحت کنترل 100٪ مقامات کشورهایی نیستند که به آنها اجازه داده اند این آزمایشگاه ها در آن کشورها مستقر شوند".
به گفته وی، ایالات متحده به دو دلیل در حال استقرار آزمایشگاه های زیستی در سراسر جهان است. اولین دلیل، اطمینان از ایمنی خود و عدم وجود خطر برای ساکنان ایالات متحده است.
رابرت کندی جونیور  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی ایالات متحده در سراسر جهان
و دلیل دوم، تضمین ایمنی پرسنل نظامی خود در صورت وقوع درگیری در کشورهای خارجی است، یعنی جغرافیای استقرار آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکایی در سراسر جهان در واقع نقشه عملیات نظامی نیروهای مسلح ایالات متحده در آن کشورهایی است که در مرکز توجه آنها قرا ردارند.
دومین اجلاس سران و مجمع اقتصادی و بشردوستانه "روسیه - آفریقا" 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار می شود.
شایان ذکر است، از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است.ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود.شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала