آیا لهستان می‌تواند بلاروس را در انزوا قرار بدهد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم لهستان
پرچم لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
اشتراک
وزارت کشور لهستان از قصد خود برای منزوی کردن کامل بلاروس سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور لهستان اعلام کرد که آماده است همراه لیتوانی و لتونی مقدمات منزوی کردن بلاروس را فراهم کند.
ماریوش کامینسکی، وزیر کشور و امور اداری لهستان، روز 27 ژوئیه (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت، کشورهای اتحادیه اروپا که همسایه بلاروس هستند، آماده هستند تا این کشور را به طور کامل منزوی کنند.
وی در ادامه افزود: "ما با لیتوانی و لتونی در تماس هستیم که آنها نیز با بلاروس هم مرز هستند و در معرض تهدیدات تحریک آمیز هستند. البته گزینه انزوای کامل بلاروس وجود دارد. کشورهای مرزی ناتو و اتحادیه اروپا مانند لهستان، لیتوانی و لتونی همه با هم عمل خواهیم کرد.
این امکان وجود دارد که اگر تصمیم بگیریم که این پاسخ مناسب در این لحظه خاص است، انزوای کامل بلاروس را اجرایی خواهیم کرد. هر تحریک جدی در مرز لهستان، لیتوانی یا لتونی با واکنش عمومی و همبستگی همه ما روبرو خواهد شد".
ورشو لهستان پرچم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
لهستان و گسترش جنگ در اروپا
گفتنی است، چندی پیش، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نقشه انتقال نیروهای مسلح لهستان به مرزهای کشور بلاروس را به نمایش گذاشت.
رهبر بلاروس متذکر شد که در حال حاضر بسیاری از مزدوران از جمله ذخایر استراتژیک اصلی درگیر شده اند. این نشان می دهد که این سیاست نابخردانه انداختن افراد ناآماده و مزدوران به جهنم منجر به هیچ چیز نخواهد شد. لوکاشنکو در دیدار با پوتین گفت: آنها به طور فعال مزدوران را جذب می کنند. من به طور ویژه نقشه انتقال نیروهای مسلح لهستان به مرزهای کشور بلاروس را برای شما آورده ام.
لوکاشنکو خاطرنشان کرد که یکی از تیپ های لهستانی اکنون در 40 کیلومتری "برست" و یکی دیگر در حدود 100 کیلومتری "گرودنو" قرار دارد. لوکاشنکو: تفکیک غرب اوکراین، تجزیه اوکراین و واگذاری زمین‌ها به لهستان غیرقابل قبول است. و اگر مردم غرب اوکراین به آن نیاز داشته باشند، ما البته از آنها حمایت خواهیم کرد. لوکاشنکو انتقال اراضی اوکراین به لهستان را غیرقابل قبول خواند و اگر جمعیت ساکن در غرب اوکراین در این زمینه نیاز به کمک داشته باشند ما این کمک را ارائه خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала