آمریکا انتظار دارد که ضد حمله اوکراین چندین ماه طول بکشد

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده تصور می کند که ضد حمله اوکراین "چند ماه" ادامه خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه ای با CNN گفت: "این موضوع در یکی دو هفته آینده تمام نخواهد شد. ما هنوز چند ماه آینده را بررسی می کنیم."
همانطور که رئیس دیپلماسی آمریکا خاطرنشان کرد، ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین هنوز "در مرحله نسبتاً اولیه" است.
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنو دونتسک، آرتیوموفسک و زاپاروژیه در 4 ژوئن آغاز شد. کی یف تیپ های آموزش دیده توسط ناتو را مجهز به فناوری غربی، از جمله تانک های معروف لئوپارد را در این مناطق مستقر کرد. همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در 21 ژوئیه اعلام کرد، ضدحملات نیروهای اوکراینی هیچ نتیجه ای ندارند و متصدیان غربی به وضوح از روند آنها ناامید شده اند. وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو در 11 ژوئیه خاطرنشان کرد که تلفات کی یف در آن زمان از 26 هزار نظامی، 21 هواپیما و 6 هلیکوپتر، 1244 تانک و هزاران تجهیزات دیگر فراتر رفت. 17 لئوپارد، 5 تانک چرخدار AMX فرانسوی و 12 خودروی جنگی پیاده نظام برادلی آمریکایی، 43 هویتزر M777 و 46 اسلحه خودکششی از لهستان، ایالات متحده آمریکا و فرانسه در میان خسارات اوکراین بودند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала