احضار سفیر دانمارک به وزارت خارجه ایران بدلیل اهانت به قرآن

وزارت خارجه
وزارت خارجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اشتراک
وزارت خارجه ایران روز شنبه سفیر دانمارک را بدلیل اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم احضار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه سفیر دانمارک را بدلیل توهین به ساحت مقدس قرآن کریم احضار و ضمن محکومیت این اقدام صورت گرفته در کپنهاگ، این امر را بزرگترین تهدید برای آزادی اندیشه نامید.

مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه ایران در این نشست تاکید کرد: " کتاب سوزی در اروپا یادآور فضای تیره و تار دوران جهالت و قرون وسطا است که به نوبه خود بزرگترین تهدید برای آزادی فکر و اندیشه در غرب است".

این دیپلمات در اعتراض به رویکرد منفعلانه به این اقدام موهن در اروپا و خاطرنشان کرد: " سکوت در برابر چنین جنایت فجیع فرهنگی نتیجه‌ای جز خشونت، تشویق و ترویج تروریسم ندارد".

اهانت دوباره به قرآن کریم اینبار در دانمارک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اهانت دوباره به قرآن کریم اینبار در دانمارک

این مقام مسئول در دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه "اگر دولت دانمارک در مواجهه با اهانت به مقدسات اسلامی مسئولانه و موثر عمل می کرد، امروز شاهد وقوع چنین اقدام موهنی نمی بودیم" افزود: " دولت جمهوری اسلامی ایران همگام با آزاداندیشان و مسلمان جهان از دولت دانمارک می‌خواهد با اتخاذ تدابیر بازدارنده، اقدام جدی برای ممانعت از تکرار رویکرد های تلخ و تاریک را بعمل آورده و با دستگیری و اشد مجازات افراد خاطی، زمینه تحقق اصل احترام نسبت به مقدسات ادیان الهی و نیز همزیستی مسالمت آمیز را فراهم سازد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала