سازمان ملل استفاده از بمب های خوشه ای آمریکایی توسط کی یف را محکوم کرد

© AP Photo / Matt Rourkeمهمات خوشه ارسالی آمریکا به اوکراین
مهمات خوشه ارسالی  آمریکا به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
سازمان ملل درباره گزارش‌های مربوط به استفاده اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای ابراز نگرانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، دبیرکل سازمان ملل متحد، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در یک نشست خبری گفت که گزارش‌های مربوط به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی توسط کی‌یف مایه نگرانی است.
وی گفت: ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم، بسیار نگران‌کننده است و همانطور که بیان کردیم، این نوع مهمات بایدبه تاریخ بپیوندد و نباید مورد استفاده قرار گیرد.
در 7 ژوئیه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تصمیم خود را برای ارائه گلوله های خوشه ای به رژیم کی یف اعلام کرد و یک هفته بعد، پنتاگون گزارش داد که اوکراین قبلاً آنها را نه تنها از ایالات متحده، بلکه از سایر کشورها نیز دریافت کرده است.
جلسه شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
سازمان ملل: تقریبا یک سوم خاک اوکراین مملو از مهمات عمل نکرده است
مسکو تأکید کرد که چنین تحویل‌هایی غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و هدف آن طولانی‌تر کردن بحران است. به گفته وزارت دفاع، نیروهای مسلح اوکراین قبلا از مهمات خوشه ای برای گلوله باران دونباس استفاده کرده اند. به گفته نماینده رسمی این وزارتخانه، ایگور کوناشنکوف، این نشان می دهد که نیروهای اوکراینی وظیفه خود را کشتن حداکثر غیرنظامیان می دانند. سازمان بین‌المللی غیردولتی دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که انتقال این نوع سلاح به کی یف، ناگزیر به رنج طولانی‌مدت مردم غیرنظامی خواهد شد و محکومیت بین‌المللی استفاده از آنها را بی‌اثر خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала