کارشناس روس: موضع کشورهای آمریکای لاتین موجب نگرانی اتحادیه اروپا می شود

© Flickr / Eduardo Amorimپرچم آرژانتین
پرچم آرژانتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
اشتراک
کارشناس روس بیان کرد که موضع بی طرف کشورهای آمریکای لاتین اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده است.
ویکتور خیفتس، کارشناس سیاسی به رادیواسپوتنیک گفت که به چه دلیل اتحادیه اروپا در تلاش است تا موجب نزاع کشورهای آمریکای لاتین با روسیه شود.
پیشتر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که سیاستمداران اروپایی در نشستی در بروکسل با سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب تلاش کردند آمریکایی های لاتین را با روسیه درگیر کنند.
این دیپلمات معتقد است که از این اجلاس برای "تحمیل دیدگاه غربی و وادار کردن آمریکایی‌های لاتین به پیروی از آن" استفاده شد.
زاخارووا در یک جلسه توجیهی گفت: تنها یک هدف وجود دارد - نزاع، ایجاد مشکلات در روابط بین روسیه و آمریکای لاتین، علاوه بر این، خواسته خود را نشان دهند.
وی تاکید کرد که آمریکای لاتین و روس ها دارای سنت های قدیمی دوستی، نزدیکی فرهنگ ها و همکاری های متقابل سودمند هستند، بنابراین "این امر امکان پذیر نبود و امکان ایجاد اختلاف وجود نخواهد داشت."
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2023
تناقض میان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکای لاتین در موضوع اوکراین
ویکتور خیفتس استاد دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ، سردبیر مجله آمریکای لاتین در این زمینه گفت که اتحادیه اروپا از موضع بی طرف کشورهای امریکای لاتین در رویارویی بین غرب و روسیه راضی نیست.
ویکتور خیفتس گفت: اروپا نگران است که تقریبا تمام کشورهای آمریکای لاتین موضعی نسبتا بی طرف در مورد رویارویی جهانی بین روسیه و غرب اتخاذ کنند. کشورهای آمریکای لاتین در پلتفرم هایی مانند سازمان ملل متحد از پیوستن به تحریم ها خودداری می کنند. آنها از تامین سلاح و سلاح به منطقه متخاصم امتناع می کنند. این چیزی است که اروپایی ها را نگران می کند و آزار می دهد. این وضعیتی است که انها سعی در تغییر آن دارند.
وی افزود: یکی از ابزارهای فشار اتحادیه اروپا بر کشورهای آمریکای لاتین، سرمایه گذاری اروپا است.
البته دولت امریکای لاتین به سرمایه گذاری نیاز دارد. اتحادیه اروپا این فرصت را ندارد که انها را محروم کند، بلکه فرصت جدیدی را ارائه ندهد - آنچه که قبلا سرمایه گذاری شده است، پس گرفته نخواهد شد، توضیح آن به رای دهندگان خود بسیار دشوار خواهد بود و این موجب تنش شدید روابط با کشورهای آمریکای لاتین می شود.
ویکتور خیفتس تاکید کرد: با این حال، چنین فشاری همیشه اثر ندارد.
اولین بازدید وزیر خارجه آمریکا از کوبا پس از70 سال  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2023
گزارش و تحلیل
روسیه، چین و ایران، ایالات متحده را از آمریکای لاتین بیرون می رانند
ویکتور خیفتس خاطر نشان کرد: این بستگی به کشور دارد. به عنوان مثال، آرژانتین اکنون یک بحران عمیق را تجربه می کند، ده ها میلیارد دلار به صندوق بین المللی پول بدهکار است، چیزی برای دادن ندارد، زیرا این یک مسئله اساسا مهم است. اما حتی در این وضعیت، بیایید ببینیم آیا آرژانتین آماده است تا یک چرخش شدید داشته باشد. اما فشار بر برزیل دشوارتر است، زیرا بزرگترین شریک تجاری ان چین است.
چین و برزیل به هم نزدیک تر می شوند غیرممکن است که به برزیل پیشنهاد دهیم چین را ترک کند و برزیل همیشه می تواند در صورت رویارویی احتمالی با اروپا از چین حمایت کند. علاوه بر این، در آمریکای لاتین، پول همیشه مهمترین چیز نیست.
گاهی اوقات، حتی در صورت نیاز به پول، کشورهای آمریکای لاتین می توانند ان را رد کنند، اگر انها در نظر بگیرند که منافع ملی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد. و چنین مثال هایی وجود دارد. آمریکای لاتین در برخی موارد آماده اسیب رساندن به اقتصاد خود برای حفظ حاکمیت ملی بود. بنابراین، فشار مستقیم همیشه در اینجا موثر نخواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала