پیشنهاد اختصاص 20 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین در اتحادیه اروپا

© Photo / IRNAجوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد اختصاص 20 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین را مطرح نمود.
به گزارش اسپوتنیک، ژوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد اختصاص سالانه 5 میلیارد یورو از صندوق صلح اروپایی برای کمک نظامی به اوکراین طی چهار سال آینده را مطرح کرد.

بورل روز پنجشنبه در نتیجه نشست جدید وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد: "ما پیشنهاد ایجاد بند مجزایی در صندوق صلح اروپایی بصورت سالانه و به مدت چهار سال را برای مایحتاج دفاع اوکراین، مطرح نمودیم".

به گفته وی این امر بیانگر تعهدات بلند مدت در حوزه امنیتی در رابطه با اوکراین می باشد. بورل افزود که این امر بصورت جزئی در نشست غیر رسمی وزرای خارجه اتحادیه راوپا در اسپانیا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
مجارستان مخالف اختصاص 20 میلیارد یورو به اوکراین
صندوق صلح اروپایی (European Peace Facility, EPF) در مارس سال 2021 توسط اتحادیه اروپا تاسیس گردید تا قابلیت جلوگیری از درگیری را افزایش داده و امنیت بین المللی را تقویت نماید. میزان اعتبار این صندوق برای سالهای 2027-2021 تا 5.7 میلیارد یورو در نظر گرفته شده بود.
سال گذشته اتحادیه اروپا تصمیم گرفت از این صندوق مبالغ جبرانی را به دولت های اتحادیه اروپا که به اوکراین کمک نظامی ارائه می نمایند، پرداخت نماید. این امر باعث خالی شدن منابع موجود در این صندوق پیش از تاریخ تعیین شده و لزوم پر کردن آن گاه و بیگاه آن گردید. در حال حاضر مسئله اختصاص 3.5 میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در این صندوق در حال بررسی می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала