- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آخرین تحولات مربوط به عملیات ویژه نظامی روسیه 20 ژوئیه: دور جدید "حملات تلافی جویانه" روسیه

© Sputnik / Alexander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Подготовка специалистов инженерных войск для работы в зоне СВО
Подготовка специалистов инженерных войск для работы в зоне СВО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: نظامیان روسی شب گذشته حملات تلافی جویانه جدیدی را صورت دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه روز پنجشنبه اعلام کرده که نظامیان این کشور شب گذشته "حملات تلافی جویانه ای" را به مناطق تولیدی و محافظت از کشتی های بدون سرنشین اوکراین صورت داده و اهداف تعیین شده حاصل شده و تمامی مراکز هدف گرفته شده منهدم گشته اند.
وزارت دفاع روسیه افزود که طی شبانه روز گذشته نیروهای اوکراین تلاش هایی برای عملیات تهاجمی در محورهای دونتسک، کراسنی لیمان و جنوب دونتسک صورت دادند.
در وزارت دفاع فدراسیون روسیه به این نکته اشاره نمودند که نظامیان اوکراینی طی شبانه روز گدشته در محورهای جنوب دونتسک و زاپاروژیه تا 170 نظامی، شش تانک، سه دستگاه تجهیزات زرهی و هویتزر را از دست داده اند. علاوه بر آن در حاشیه مناطق مسکونی چاریونویه و میرنایه استان زاپاروژیه اقدامات دو گروه شناسایی- خرابکاری اوکراین حنثی گردید.
ارتش روسیه تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای عبور از رودخانه دنیپر را خنثی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای عبور از رودخانه دنیپر را خنثی کرد
در این نهاد نظامی افزوده شد که نظامیان روسی در جبهه خرسون تا 45 نظامی، یک دستگاه خودروی زرهی جنگی، سه وانت و نیز یک هویتزر دی-30 را اوکراین منهدم نموده اند.
در جبهه کراسنی لیمان طی 24 ساعت گذشته دو حمله دشمن خنثی گردیده است و تا 60 نظامی، یک دستگاه ماشین زرهی پیاده نظام، توپ خودکششی "گوازدیکا" و دو هویتزر دی-30 اوکراین نابوده شده اند.
نهاد دفاعی – نظامی روسیه همچنین تاکید کرد که پدافند های ضد هوایی روسیه طی 24 ساعت گذشته هفت موشک سیستم توپ چندپرتابه HIMARS را ردیابی و 32 پهگاد اوکراینی را سرنگون کرده اند.
نظامیان روسی طییک شبانه روز در جمهوری خلق دونتسک گره های ارتباطاتی هنگ مکانیزه نظامیان اوکراین را نابود کرده اند. علاوه بر آن نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در این مدت 16 حمله بخش های مختلف نظامی اوکراین را در جبهه دونتسک خنثی کرده اند و کی یف در نتیجه آن تا 210 نفر را از دست داده است.
همچنین وزارت دفاع روسیه خبر داد که در جبهه کوپیانسک نظامیان اوکراینی طی 24 ساعت گذشته تا 110 نفر تلفات و پنج فقره تجهیزات، و نیز هویتزرهای "مستا-ب" و "دی-20" خود را منهدم شده یافتند.
رومان کودریان رئیس بخش رسانه ای گروه نظامیان "دنپر" به اسپوتنیک اعلام کرد که این گروه تلاش خرابکارانه نظامیان اوکراینی برای اعمال فشار بر رودخانه "دنپر" را با نابودی سه قایق تندروی دشمن، خنثی نمودند.
آندری ماروچکو سرهنگ بازنشسته جمهوری خلق لوگانسک نیز به خبرگزاری اسپوتنیک توضیح داد که نظامیان روسی در مواضع جنگی بدست آمده از نظامیان اوکراینی در استان خارکوف موقعیت خود را تحکیم و در حال ایجاد زمینه های لازم برای پیشروی آتی می باشند و بصورت موازی اقدامات جنگی برای نابودی سربازان و تجهیزات اوکراینی در جریان می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала