گزارش و تحلیل

اگر ناتو تایتانیک باشد، پس اوکراین یک کوه یخ است

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
اشتراک
کارشناس: آمریکایی ها به یک پیرمرد ناتوان 80 ساله که تلاش می کند ناتو در حال فروپاشی را گسترش دهد، اجازه حکومت می دهند.
به گزارش اسپوتنیک سرهنگ داگلاس مک گرگور مشاور سابق رئیس پنتاگون، با استفان گاردنر خبرنگار آمریکایی درباره نتایج نشست ناتو در ویلنیوس مصاحبه انجام داده گفت: "من نمی‌توانم بفهمم که چرا سوئدی‌ها مایل اند به ناتو وارد شوند. این یک گام بد است. سوئدی ها روی عرشه کشتی در حال غرق شدن قدم می گذارند. ناتو همان "تایتانیک" است که با کوه یخ "اوکراین" برخورد کرده است. اما ما وانمود می کنیم که همه چیز مرتب است و سوئد را با خود به ته می کشیم.
در اوکراین، در واقع، همه چیز هم اینک به پایان رسیده است. سوال اینجاست که این برای ما چه معنایی دارد. راه حل از طریق مذاکره؟ پاسخ منفی است. جنگ با روسیه؟ به نظر می رسد ما آن را نمی خواهیم اما در عین حال ما به اوکراین موشک های کروز با قابلیت رسیدن به خاک روسیه می دهیم و به دادن کمک های مختلف دیگر به آن ادامه می دهیم.
از سوی دیگر، روس ها سر و صدا نمی کنند و از وضعیت اقتصاد خود راضی هستند: تورم در روسیه فقط حدود 2٪ است، اقتصاد به همان میزان در حال رشد است - وضعیت بهتر از هر کشور اروپای غربی است. آنها در حال تجارت با چین، هند و ده ها کشور دیگر هستند و در مورد ارز جدیدی بحث می کنند که به طلا متصل می شود و به زودی ظاهر می شود. 40 کشور برای پیوستن به بریکس درخواست داده اند. و 40 کشور دیگر در حال انتظار هستند. به زودی، تنها ایالات متحده، با یا بدون کانادا، و اروپا خارج از این بلوک باقی خواهند ماند. اما چه تعداد از اروپاییان حاضر خواهند بود این را با آرامش تماشا کنند؟
Флаги НАТО и Украины во время саммита НАТО в центре Вильнюса, Литва - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
دیپلمات ارشد روس: در ناتو فاجعه بار بودن پذیرش اوکراین در این ائتلاف را درک می کنند
مشکلات بی پایان هستند. ناآرامی ها در فرانسه ادامه دارد. همین چندی پیش دولت هلند سقوط کرده است. بلغارها اعلام کردند که تحت هر شرایطی به اصل عدم تعهد پایبند خواهند بود. مجارستان از روایت اوکراینی حمایت نمی کند.
علاوه بر این، ما آنچه را که در داخل ناتو اتفاق می افتد و رخ خواهد داد، کنترل نمی کنیم. چگونه از بدکاری های احتمالی لهستانی ها و لیتوانی ها جلوگیری کنیم؟ چگونه می توان استفاده زلنسکی از موشک های کروز بریتانیایی و فرانسوی را کنترل کرد؟ هیچ گونه. بنابراین، به این سوال که آیا سناریوی جنگ بزرگ بین آمریکا و روسیه امکان پذیر است، پاسخ مثبت خواهد بود.
وضعیت کشور خودمان چطور است؟ فاجعه بار است: مرزها باز است، مهاجرت غیرقانونی رونق می گیرد و تعداد موارد قاچاق انسان با سرعت نگران کننده ای در حال افزایش است. همه به این امر بی توجهی می کنند و به پیرمرد ضعیف 80 ساله ای که همیشه در محل صحنه گم می شود، اجازه حکومت می دهند.
واقعا چه کسی کشور را اداره می کند؟ مطمئناً این رئیس جمهور بایدن نیست. چه کسی دولت را کنترل می کند؟ چه کسانی واقعا واشنگتن و ایالات متحده را اداره می کنند؟ من شخصاً معتقدم که این نوعی گروه الیگارشی ثروتمند، گرگ های وال استریت هستند.
واقعیت آشکار این است که مردم عادی آمریکا اصلاً حق رأی ندارند. شما به خوبی می دانید که رسانه های اصلی آمریکایی هر روز به خوانندگان و تماشاچیان اطمینان می دهند که نگران نباشند: بازار سهام ایستاده است، اقتصاد در حال تسطیح است. این رسانه ها حتی یک کلمه هم در مورد احتمال واقعی درگیری مسلحانه با روسیه نمی نویسند.
با این حال، ما اکنون بیش از هر زمان دیگری در دهه های اخیر به ورطه جنگ با روسیه نزدیک شده ایم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала