گفتگوی بایدن و اردوغان در خصوص عضویت اوکراین و سوئد در ناتو

© AP Photo / Sedat Sunaاردوغان بایدن
اردوغان بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2023
اشتراک
دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که طیب اردوغان با جو بایدن همتای آمریکایی خود گفتگوی تلفنی داشته و طرفین در مورد وضعیت عضویت اوکراین و سوئد در ناتو و موضوع تامین هواپیماهای اف 16 گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه آمده است:" در جریان مذاکرات، موضع اوکراین در ناتو، عضویت سوئد در ناتو، تامین هواپیماهای اف 16 و روند عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رهبران توافق کردند که حضوری در ویلنیوس دیدار (در اجلاس سران ناتو) و به تفصیل در مورد روابط دوجانبه ترکیه و ایالات متحده و امور منطقه ای گفتگو نمایند".
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان این گفتگو گفت: "سوئد با اصلاح قوانین ضد تروریسم خود گام هایی در جهت درست برداشته است، اما این واقعیت که حامیان حزب غیرقانونی کارگران کردستان به تظاهرات آزادانه در حمایت از تروریسم ادامه می دهند، گام های برداشته شده را بی اثر می کند".
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: "ارتباط درخواست ترکیه برای اف-16 با عضویت سوئد اشتباه است و از بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت از درخواست ترکیه برای اف-16 تشکر کرد".
در ادامه دفتر ریاست جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد:" رئیس جمهور اردوغان با بیان اینکه ترکیه در موضوع عضویت این کشور در اتحادیه اروپا اصولگرا و صادق است، گفت، آنکارا انتظار دارد روند عضویت کامل در اتحادیه اروپا احیا شود و از کشورهای پیشرو اتحادیه اروپا و رهبری آن می‌خواهد که سیگنالی روشن و قوی را در حمایت از عضویت ترکیه در اجلاس ویلنیوس به این اتحادیه بدهند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала