تظاهرات بر علیه سوزاندن قرآن در استکهلم

© Photo / Stefan Linsمحاکمه پنج پناهجوی افغان به اتهام تجاوز جنسی در سوئد
محاکمه پنج پناهجوی افغان به اتهام تجاوز جنسی در سوئد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2023
اشتراک
رسانه: در مرکز استکهلم تظاهراتی بر علیه هتک حرمت قرآن در جریان می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Aftonbladetسوئد خبر می دهد که مسلمانان سوئی در مرکز شهر استکهلم در حال برگزاری بر علیه هتک حرمت و سوزاندن قرآن می باشند.
بنا بر اطلاعات پلیس، در میدان مدبورگارپلاستن بین هزار و پانصد تا دو هزار نفر تجمع کرده اند. تاکید می شود که لیگ اسلامی سوئد که مسجد مستقر در آن محل را مدیریت می کند، مجوز برگزاری این تظاهرات را از مقامات دریافت کرده است.
این روزنامه صحبت های یکی از شرکت کنندگان در این تجمع را اینگونه نقل می کند: "ما در اینجا هستیم تا نارضایتی خود از سوزاندن قرآن را به نمایش بگذاریم".
در اولین روز عید قربان، 28 ژوئن، یک مهاجر( تصور می شود که وی یک فرد عراقی می باشد) صفحات قرآن را پاره کرد، با آن کفش خود را پاک نمود و پس از آن این کتاب مقدس را سوزاند. بنا بر گزارش رسانه ها، دویست نفر شاهد این اقدام بودند و برخی از آنان شعار های "الله اکبر" را به نشان اعتراض سر می دادند. یکی از این افراد به دلیل پرتاب سنگ به سمت فردی که دست به این اقدام زده بود، بازداشت شد.
Здание МИД РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2023
موضع گیری وزارت خارجه روسیه به سوزاندن قرآن در سوئد
این اقدام باعث خشم در تمامی جهان شد. عراق از دولت سوئد خواست تا این فرد را به این کشور تحویل دهد و تجمعات اعتراضی بزرگی در برابر سفارت این کشور در بغداد صورت گرفت. این اقدام را بسیاری از کشورها از جمله ایران، الجزایر، افغانستان، مصر، اندونزی، لبنان، سوریه، ترکیه، ازبکستان و بسیاری دیگر کشورها تقبیح و محکوم کردند. در امارات و اردن به سفرای سوئد اعتراض رسمی صورت گرفت.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مورد بازخواست قرار نگرفتن شرکت کنندگان در چنین اقداماتی می تواند مسبب تبعات فاجعه بار غیر قابل پیش بینی شود و از جامعه جهانی خواست تا با چنین اقدامات غیر قانونی مقابله نماید. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه که در روز عید قربان در مسجد جمعه در دربند داغستان حاضر شده بود، تاکید کرد که در روسیه بی احترامی به قرآن جنایت شمرده شده و این کشور همیشه با این قواعد قانونی پایبند خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала