بایدن در پاسخ به سوالی درباره عضویت در ناتو، اوکراین را با روسیه اشتباه گرفت

© AP Photo / Michal Dyjukجو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بار دیگر دچار اشتباه لفظی شد و گفت که واشنگتن باید راهی را برای دستیابی به مطابقت با شرایط ناتو به روسیه پیشنهاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: "من فکر می کنم ما باید مسیر معقولی را به روسیه ارائه دهیم... ببخشید ، اوکراین، تا بتواند شرایط لازم برای پیوستن به ناتو را برآورده کند."
بایدن بارها و بارها دچار اشتباهات لفظی و سوتی های متعدد در بیانیه های عمومی خود شده است . از جمله در پایان ماه ژوئن، او در گفتگو با خبرنگاران گفت که همتای روس وی ولادیمیر پوتین "به وضوح در حال شکست خوردن در جنگ در عراق است." او پیش از این در دیدار با وی در کاخ سفید در ذکر سمت نارندرا مودی، نخست وزیر هند دچار اشتباه شده بود.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
بایدن ناراضی در حین سخنرانی به تریبون لگد زد + فیلم
در ماه آوریل، بایدن هنگام صحبت در مورد خدمت سربازی پسرش، عراق و ایران را با هم اشتباه گرفت. در همان ماه، رئیس‌جمهور آمریکا در یک بار در شهر دوندالک ایرلند، نام "مردمی " تیم ملی راگبی نیوزلند را با نام یک سازمان شبه‌نظامی انگلیسی که در ایرلند محکوم شده و هنگام جنگ استقلال ایرلند در کنار بریتانیا جنگیده، اشتباه گرفت.
در ماه مارس، بایدن، در جریان بازدید از یک شهر طوفان زده در می سی سی پی، نام آن را عوضی گفت. همچنین در ماه مارس، رهبر آمریکا کانادا را با چین اشتباه گرفت و با اشتباه خود خنده و تشویق های ایستاده نمایندگان پارلمان کانادا را برانگیخت. کمی قبل از این، بایدن اقداماتی را یادآور شد که به حذف سلاح از دست "مشاوران سیاست داخلی" کمک می کند. کاخ سفید مجبور شد توضیح دهد که منظور او کسانی است که به خاطر خشونت خانگی محکوم شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала