کارکنان آژانس بین المللی اتمی هیچ نشانه ای حاکی از مین گذاری نیروگاه اتمی زاپاروژیه را مشاهده نکردند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر کارکنان آژانس بین المللی اتمی هیچ نشانه ای حاکی از مین گذاری نیروگاه اتمی زاپاروژیه را مشاهده نکردند
کارکنان آژانس بین المللی اتمی هیچ نشانه ای حاکی از مین گذاری نیروگاه اتمی زاپاروژیه را مشاهده نکردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
اشتراک
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان بازدید از استان فوکوشیما در ژاپن گفت: کارمندان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متوجه هیچگونه فعالیتی برای مین گذاری نیروگاه اتمی زاپاروژیه نشده اند.
به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: "اما در اطراف (این نیروگاه) نبردهایی جریان دارد و بنابراین ما همچنان به شدت هوشیار هستیم".
گروسی تصریح کرد که ارتباط مستمری با کارکنان آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه اتمی زاپاروژیه دارد.
او روز قبل در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو گفت که وضعیت اطراف این نیروگاه اتمی همچنان خطرناک است و آن را شکننده خواند. وی همچنین به افزایش خطرات برای نیروگاه اتمی زاپاروژیه به دلیل ضد حمله اوکراین و عملیات نظامی اشاره کرد، زیرا این نیروگاه در واقع در خط مقدم جبهه قرار دارد.
نیروگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
کارشناس: غرب تحت عملیات "پرچم دروغین" قصد ایجاد فاجعه اتمی در زاپاروژیه را دارد
در اواسط ژوئن، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد گزارشی از سازمان های اطلاعات و امنیت این کشوردر مورد برنامه های مسکو برای انجام حمله تروریستی برای انتشار تشعشعات رادیوآکتیو در نیروگاه اتمی زاپاروژیه دریافت کرده است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه این سخنان را مزخرف خواند. همانطور که نماینده دائم مسکو در سازمان ملل، واسیلی نبنزیا، خاطرنشان کرد، روسیه امیدوار است که حامیان غربی رهبری اوکراین به کی یف اجازه ندهند که یک فاجعه در نیروگاه اتمی زاپاروژیه سازماندهی کند. نبنزیا همچنین خاطرنشان کرد که هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رهبری گروسی، که در ماه ژوئن از این نیروگاه بازدید کرد "علی‌رغم همه موانع اوکراین"، می‌تواند به پوچ بودن چنین اظهاراتی متقاعد شود.
نیروگاه اتمی زاپاروژیه در ساحل چپ رودخانه دنپر در نزدیکی شهر انرهودار واقع شده است. این نیروگاه از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است. در اکتبر سال 2022، این نیروگاه هسته ای به مالکیت روسیه درآمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала