- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

جمع بندی مرحله اول ضد حمله اوکراین در جمهوری خلق دونتسک

© Sputnik / РИА Новостиتانک منهدم شده اوکراینی
تانک منهدم شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
اشتراک
رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک: مرحله اول ضد حمله اوکراین در عمل هیچ دستاوردی را نشان نداد.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک در پخش شبکه "روسیه 24" اعلام کرد که مرحله اول ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین عملا هیچ دستاوردی را نشان نداد.

وی تصریح کرد: "ضد حمله بدنام، حداقل مرحله اول آن، هیچ دستاوردی را نشان نداد، بغیر از تعداد زیادی از تجهیزات نابود شده ناتو و تلفات در بین سربازان".

رئیس موقت این منطقه هفته گذشته تاکید کرد که مرحله دوم ضد حمله اوکراین می تواند وسیع تر باشد، زیرا برای دشمن ذخایر کافی نیرو و تجهیزات باقی مانده است.
پوشیلین خاطرنشان کرد که در مرحله اول کی یف بخش های ترکیب شده ای را مورد استفاده قرار داد، جایی که نیروهای بسیج شده زیادی حضور داشتند. در عین حال خواستار این شد که کسی انتظار پیشروی های جدی از جانب ارتش اوکراین را نداشته باشد.
ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین در جهت های دونتسک جنوبی، زاپوروژیه، آرتیموفسک در 4 ژوئن آغاز شد. در همان زمان، حمله اصلی نیروهای مسلح اوکراین در بخش زاپوروژیه از جبهه متمرکز شد.
بنا بر اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله متحمل خسارات سنگینی شده و در هیچ بخش از جبهه موفق نیستند.
افسر اطلاعاتی آمریکا از فرارسیدن آخرین مرحله درگیری در اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تحلیلگر سابق سیا: تلفات اوکراین در ضدحمله علیه روسیه بسیار سنگین است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала