آیا اوکراین می تواند با روش تسهیل شده به عضویت ناتو در بیاید؟

© AP Photo / Czarek Sokolowskiزلنسکی به لهستان درازای کمک علیه روسیه وعده دادن خاک داده است
زلنسکی به لهستان درازای کمک علیه روسیه وعده دادن خاک داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
اشتراک
رئیس جمهور لهستان ابراز امیدواری کرد که مسیر عضویت در ناتو را برای اوکراین تسهیل نمایند.
به گزارش اسپوتنیک، آنژی دودا رئیس جمهور لهستان امیدوار است که اوکراین با روشی تسهیل شده به عضویت ناتو در بیاید.
دودا بعد از دیدار با گیتاناس ناوسدا رئیس جمهور لیتوانی اعلام کرد: "ما امیدواریم که تصمیمی محکم متحدان در مورد اینکه اوکراین نیاز به هرگونه Membership Action Plan نداشته و احتیاجی به مسیر مقدماتی برای ورود به ناتو در آینده نخواهد داشت، گه این مسیر برای آن کوتاه خلاصه خواهد شد، اتخاذ شود".
دودا افزود: "برای ما همچنین تایید وحدت کلام متحدین در رابطه با اوکراین به معنای همبستگی با اوکراین، حمایت از اوکراین، آن چیزی که ناتو به اوکراین کمک خواهد کرد، بسیار مهم می باشد".
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
در آلمان پیشنهاد پذیرش بخش هایی از اوکراین در ناتو مطرح شد
پیشتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که اگر اوکراین دعوتنامه ای را برای نشست ماه ژوئیه سران ناتو در ویلنیوس دریافت نکند، این امر نظامیان اوکراینی را مایوس خواهد کرد. به گفته وی، او بارها با رهبران کشورهای اروپایی، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو صحبت کرده و از ایشان خواسته "تا زیر پی اوکراین را خالی نکنند". التنبرگ اما در تاریخ 19 ژوئن اعلام کرد که متحدین در نشست ویلنیوس و در حین آماده سازی برای آن در مورد دعوت رسمی اوکراین گفتگو نمی کنند و رایزنی هایی را در مورد اینکه چه تصمیم هایی کی یف را به ورود به این پیمان نزدیکتر خواهد کرد، صورت می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала