تجمع صد نفری برای محافظت از ساختمان های لاورای کی یف - پچرسک + ویدئو

© Sputnik / Miroslav Rotar /  مراجعه به بانک تصاویر صومعه پچرسک لاورا کی یف
صومعه پچرسک لاورا کی یف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
اشتراک
حدود صد نفر از اعضای کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین، که در میان آنها بسیاری از زنان و کودکان نیز حضور داشتند، برای دفاع از لاورای کی یف-پچرسک در برابر نمایندگان دولتی، که در تلاش بودند چندین ساختمان کلیسا را پلمپ کنند، در این محل تجمع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، حدود صد نفر روز سه شنبه از ساختمتن های شماره 45 و 69 لاورای کی یف-پچرسک محافظت می کردند. نمایندگان دولتی "کی یف لاورا" سعی کردند این ساختمان ها را پلمپ کنند. مؤمنان نماد بزرگی از قدیسین لاورای کی یف-پچرسک همراه داشتند، دست به دعا برداشته و سرودهای کلیسایی را می خواندند. پلیس در میان جمعیت حضور دارد. همچنین افرادی که قصد تحریک مومنان حاضر را دارند در این محل حضور دارند.
پیش از این، وکیل نیکیتا چکمن، نماینده منافع کلیسا، حکمی از وزارت فرهنگ اوکراین مبنی بر آنکه این اداره کمیسیونی را برای مهر و موم کردن محوطه لاورای کی یف-پچرسک ایجاد کرده منتشر کرده بود. لاورای کی یف - پچرسک اعلام کرد که تقاضای وزارت فرهنگ غیرقانونی است، زیرا فسخ یک طرفه قرارداد توسط ذخیره اجاره محل لاورا در دادگاه تجدید نظر شده و تصمیم هنوز توسط دادگاه اتخاذ نشده است. روز سه شنبه، مؤمنان از پلمپ چند ساختمان لاورا توسط کمیسیون دولتی جلوگیری کردند. نمایندگان کمیسیون تهدید کردند که دفعه بعد مأموران اجرای قانون را درگیر این موضوع خواهند کرد.
پس از اینکه چکمن گفت که کلیسا مانع از دسترسی نمایندگان ذخیره دولتی به ساختمان ها نمی شود، اما پلمپ آنها غیرقانونی است، زیرا هنوز هیچ تصمیم دادگاهی در مورد کلیسا وجود ندارد.
در بهار سال 2023، وزارت فرهنگ اوکراین فسخ یکجانبه قرارداد اجاره محل ذخیره دولتی کی یف-پچرسک لاورا با صومعه ای به همین نام را اعلام کرد. از ساکنان خواسته شد در 29 مارس لاورا را ترک کنند. وزیر فرهنگ اوکراین، الکساندر تکاچنکو، گفت که راهبان می توانند در لاورا بمانند، مشروط بر اینکه به لاورا انشقاقی منتقل شوند. با این حال ، راهب لاورای کی یف-پچرسک ، متروپولیتن پاول (لبد) گفت که هیچ مصالحه ای در مورد لاورا وجود ندارد ، برادران تا آخر خواهند ایستاد. وی همچنین اظهار داشت که فسخ قرارداد اجاره ساختمان های لاورا به صورت یک طرفه غیرممکن است، تصمیم دادگاه مورد نیاز است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала