انتقاد ترامپ از بایدن به دلیل اشتباه گرفتن اوکراین با عراق

© AP Photo / Andrew Harnikدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2023
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه آمریکا معتقد است که جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، با رهبران جهان مطابقت ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه آمریکا روز شنبه در سخنرانی با حامیان خود در ایالت کارلینای جنوبی، از بایدن به دلیل اشتباه گرفتن اوکراین با عراق انتقاد کرد.
وی گفت: جو بایدن ما را در آستانه یک جنگ جهانی سوم قرار داده است، زیرا او اصلاً نمی داند چه باید بکند.
ترامپ با تقلید از سخنان بایدن خاطرنشان کرد: اگر به رهبران جهان نگاه کنید، آنهایی که در اوج هستند... اما ما کسی را داریم که اصلاً اینطور نیست. ... "روسیه در حال شکست در جنگ عراق است." شما ممکن است به طور تصادفی اشتباه کنید، حتی [سناتور] لیندسی گراهام، ... اما نمی توانید اوکراین را عراق بنامید.
بایدن روز چهارشنبه هنگام اظهار نظر درباره وضعیت روسیه، اوکراین را با عراق اشتباه گرفت. او قبل از پرواز به شیکاگو در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت کرد. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که روسیه "به وضوح در حال شکست دادن جنگ در عراق است."
این اولین باری نیست که بایدن اظهار نظر مشابهی می کند. در نوامبر گذشته، او در سخنرانی خود در ایالت فلوریدا، اوکراین را با عراق اشتباه گرفت و در مورد تورم جهانی صحبت کرد. با این حال، پس از آن، او بلافاصله اشتباه خود را اصلاح کرد. چند روز بعد، رئیس دولت آمریکا در پاسخ به سوالات خبرنگاران در کاخ سفید در مورد امکان حل بحران اوکراین از طریق مذاکره، خرسون را با فلوجه عراق اشتباه گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала