- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کی یف در شبانه روز گذشته 430 نظامی را در محور دونتسک از دست داد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه
قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: کی یف طی شبانه روز گذشته 430 نظامی و برخی تجهیزات را در محور دونتسک از دست داده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین در شبانه روز گذشته با تلفات سنگینی از جمله 430 نظامی در جبهه دونتسک روبرو شده است.
در این وزارتخانه اعلام شد: "در جبهه دونتسک در منطقه شهر آرتیوموفسک طی شبانه روز گذشته 10 حمله دشمن خنثی گردید و در جمهوری خلق دونتسک نیز چهار حمله بی ثمر گردید".
این نهاد نظامی فدراسیون روسیه در خصوص میزان تلفات دشمن در شبانه روز گذشته تاکید کرد: "ر محور دونتسک در جریان درگیری ها، میزان تلفات دشمن تا 430 نظامی، 11 ماشین جنگی پیاده نظام، 7 خودرو، سه دستگاه وانت و یک توپ هویتزردی-30 ارزیابی می گردد".
ضد حمله، که مدتها در کی یف درباره آن صحبت می شد، در 4 ژوئن در جهت های دونتسک جنوبی، زاپوروژیه و آرتیوموفسک آغاز شد وحمله اصلی نیروهای مسلح اوکراین بر روی بخش زاپاروژیه از جبهه متمرکز شد. کی یف تیپ های آموزش دیده توسط متخصصان ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به نبردارسال کرد. با این وجود، همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، نیروهای اوکراینی در هیچ جهتی موفق نبوده اند، متحمل خسارات سنگینی شده اند و صدها قطعه از تجهیزات آنها طی ضد حمله نابود شده است.
Бойцы ЧВК Вагнер в освобожденной части Артемовска - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
در آمریکا، شکست ضدحمله جنجالی اوکراین مورد بحث قرار گرفت
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала