کی یف انتظار سیگنال مثبت از اروپا در مورد یکپارچگی اروپایی دارد

© iStock.com / Michele UrsiФлаг НАТО, Евросоюза и Украины
Флаг НАТО, Евросоюза и Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
اشتراک
رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، گفت که وی با سیمون موردو، رئیس شورای سیاست خارجی اروپا دیدار و ابراز امیدواری کرد که سیگنال مثبتی در مورد جنبش همگرایی اروپایی اوکراین به دست آید.
به گزارش اسپوتنیک، در پیام وب سایت دفتر زلنسکی آمده است:" در دیدار با سیمون موردو، مشاور رئیس شورای اروپا در مسائل سیاست خارجی، نتایج ارزیابی موقت پیشرفت در اجرای هفت توصیه کمیسیون اروپا توسط دولت ما در آماده سازی برای مذاکرات در مورد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در نظر گرفته شد. آندری یرماک همچنین با سیمون موردو درباره آمادگی برای نشست شورای اروپا که در پایان ژوئن برگزار می شود، گفت و گو کرده و ابراز امیدواری نمود که سیگنال های مثبتی از نتایج این نشست در مورد جنبش همگرایی اروپایی اوکراین دریافت شود".
آنها همچنین گزارش دادند که یرماک با تاکئو یاکیبا نخست وزیر ژاپن دیدار کرده و موضوع تضمین های امنیتی اوکراین مطرح شده است.
پیشتر رویترز به نقل از منابعی گزارش داده بود که اتحادیه اروپا در گزارشی درباره درخواست عضویت اوکراین اعلام نموده که کی یف دو شرط از هفت شرط لازم برای آغاز مذاکرات رسمی برای پیوستن به اتحادیه اروپا را انجام داده است. به گفته منابع، این شرایط مربوط به اصلاحات قانونی و قانون رسانه است.
پیش از این، کمیسیون اروپا در توصیه‌های خود برای اعطای وضعیت نامزد اتحادیه اروپا به اوکراین، شرطی را تعیین کرده بود که نشان می‌داد این کشور برای از دست ندادن این وضعیت باید هفت شرط را رعایت کند. اصلاحات قضایی در میان شرایط اتحادیه اروپا جامع ترین است: دولت اوکراین باید دادگاه قانون اساسی را اصلاح کند، تغییرات در شورای عالی دادگستری و کمیسیون عالی صلاحیت قضات را کامل و مبارزه با فساد را ادامه دهد.
کسب وضعیت نامزدی تنها آغاز یک سفر نسبتا طولانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا است. ترکیه از سال 1999، مقدونیه شمالی از سال 2005، مونته نگرو از سال 2010 و صربستان از سال 2012 نامزد شده اند. کرواسی آخرین کشوری است که در سال 2013 به اتحادیه اروپا ملحق شد، روندی که ده سال طول کشید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала