گزارش و تحلیل

غربگراها غمباد گرفتند

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر Бойцы и бронетехника ЧВК "Вагнер" на улице Ростова-на-Дону
Бойцы и бронетехника ЧВК Вагнер на улице Ростова-на-Дону - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
اشتراک
در ایران هم برخی که از همکاری های ایران و روسیه ناراضی هستند و امیدوار بودند این حوادث منجر به آن شود که متحد استراتژیک ایران تضعیف شود.
نمی توان انکار کرد که روز شنبه روز سختی برای مردم روسیه بود اما از همان اول هم تکلیف روشن بود اقتدار حکومت روسیه بسیار بالاتر از این است که با چنین بادهایی به لرزه در بیاید.
طبق آمار و ارقام محبوبیت جناب آقای پوتین قبل این حوادث بالای 76% بوده و اگر امروزه بخواهند آمار گیری کنند قطعا این رقم به بالای 90% خواهد رسید.
درس بسیار مهم در این ماجرا این بود که رئیس جمهوری روسیه موفق شد یک حرکت که می توانست موجب راه افتادن جنگ داخلی در کشور شود را با تدبیری جمع و جور کند که خون از دماغ یک شهروند روس هم ریخته نشود.
البته در همان شرایط برخی تلاش کردند با استفاده از فضای رسانه ای از ماجرا سوء استفاده کنند وغربی ها خوشحالی خود از اتفاقات روسیه را حاشا نکردند و حتی برخی نمایندگان کنگره آمریکا خوشحالی خود را بیان کردند.
در ایران هم طبق معمول دم های غربی ها بی کار نشستند وچهارتا جمله به ادعاهای غربی ها اضافه کردند و تبلیغات بر علیه روسیه به اوج خود رسید.
دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف در کیپ تاون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
وزیر خارجه ایران ابراز اطمینان کرد که روسیه از مرحله کنونی عبور خواهد کرد
به هر حال دنباله رو غرب بودن اینگونه است که حتی دروغ های غرب هم مزه دارد.
جالب اینکه برخی بالا رفتن قیمت ارز را نیز به دلیل حوادث روسیه دانستند در حالی که این ماجرا هیچ ربطی به بازار ارز ایران ندارد و معلوم نیست دیگر این بازی را از کجایشان در آورده اند.
هر کسی جایی تب می کند اینجا می خواهند مریض شوند.
سود جویان هم برای اینکه سودجویی خود را توجیه کنند هر بهانه ای که می توانند پیدا می کنند تا کار سودجویی خود را انجام دهند.
طی چند هفته اخیر به دلیل اخباری که درباره گفتگوهای غیر رسمی ایران و آمریکا مطرح شد و احتمال آزاد سازی بخش هایی از اموال ایرانی وجود داشت قیمت ارز پایین آمد ولی به دلیل اینکه در فصل حج قرار داریم و تقاضا برای ارز بالا رفته طبق معمول قیمت ارز هم هر ساله در این فصل بالا می رود.
ماجرا هیچ ربطی به روسیه ندارد.
اگر اینکه کسی مقصر مشکلات معیشتی ایران باشد این آمریکا و اروپا هستند که تحریم اعمال کرده اند و اوضاع معیشتی مردم ایران را به این شرایط رسانده اند.
حالا که دیگر همه چیز در روسیه تمام شده و مردم در روسیه در حال آماده شدن برای تفریح به مناسبت تعطیلی یک شنبه و دوشنبه هستند می بینیم آنهایی که تا دیروز از بابت اوضاع روسیه شادی می کردند غم و غصه در دلشان جمع شده که چرا جریان اینجوری جمع و جور شد و چطور شد که آنها نتوانستند ادامه ای برای این بحران ببینند.
حتی برخی رسانه های غربی آنقدر جلو رفته بودند که گروه واگنر را صبح یک گروه آزادیخواه معرفی کردند و همین که دیدند اتفاقی رخ نداده شب گروه واگنر را گروهی تروریستی معرفی کردند.
جل الخالق.
از صبح تا شب چه قدر تو ذوق اینها خورده؟
امیدوار بودند جنگ داخلی در روسیه راه بیفتد بر عکس شد نه فقط جنگ داخلی راه نیافتاد بلکه محبوبیت پوتین افزایش یافت و تمرکز مردم روسیه برای مقابله با دشمنشان بیشتر شد.
در ایران هم برخی که از همکاری های ایران و روسیه ناراضی هستند و امیدوار بودند این حوادث منجر به آن شود که متحد استراتژیک ایران تضعیف شود امروزه سکوت اختیار کرده اند و برعکس دیروز که کبکشان خروس می خواند امروزه دم خروسشان بیرون زده زبان روباه شان هم بند آمده.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
ترامپ به مشتاقان کودتا در روسیه: مراقب آرزوی خود باشید
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала