- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

در شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین حضور لوکاشنکو در مذاکرات با روسیه را رد نکردند

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры روسیه اوکراین
Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры روسیه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
اشتراک
دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین مشارکت لوکاشنکو در مذاکرات با روسیه را محتمل دانست.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین این گزینه را رد نکرد که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس که می تواند در مذاکرات برای حل و فصل درگیری در اوکراین مشارکت نماید.
وی در صفحه خود در فیسبوک نوشت: "گروه واقعی مذاکره کنندگان آینده روسیه برای مذاکره با اوکراین هم اکنون وجود دارد، اما فعلا در سایه مانده است، این در حالیست که حضور لوکاشنکو در این گروه غیرممکن نیست".
مسکو بارها اعلام کرده است که با در نظر گرفتن واقعیت های جدید برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری ممنوعیتی را برای آنها در نظر گرفته است. آنها می گویند که صلح تنها با شرایط اوکراین و پس از بازگشت این کشور به مرزهای 1991 برقرار می شود.
Советник руководителя Офиса президента Украины Михаил Подоляк перед началом российско-украинских переговоров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2023
کی یف امکان مذاکره با روسیه بر اساس "هرگونه طرح صلح" را رد کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала