انگلیسی ها خواستار برگزاری همه پرسی برای لغو تحریم های ضد روسی شدند

© Sputnik / Aleksey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر توقف ارسال محمولات پستی از بریتانیا به ایران !
توقف ارسال محمولات پستی از بریتانیا به ایران ! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
اشتراک
ده هزار بریتانیایی از درخواست لغو تحریم ها علیه روسیه حمایت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وب سایت پارلمان بریتانیا، بیش از 10 هزار بریتانیایی از طوماری که خواستار برگزاری همه پرسی برای لغو تحریم های انگلیس علیه روسیه و توقف کمک به اوکراین بود، حمایت کردند، اکنون دولت باید به آن پاسخ دهد.
متن این طومار که در سایت رسمی پارلمان بریتانیا منتشر شده است، می‌گوید: "دولت اگر سیاست‌های خود را تغییر ندهد، باید حداکثر ظرف مدت شش ماه در بریتانیا درباره این موضوع همه‌پرسی برگزار کند". می گوید.
در متن طومار اشاره شده است که دولت بریتانیا بدون هیچ گونه دستوری از سوی شهروندان این کشور در درگیری های اوکراین مداخله کرده و آنها نیز به نوبه خود، همانطور که در طومار آمده است، "مجبور هستند عواقب اقتصادی آن را تجربه کنند."
این متن می‌گوید: "اینها شامل افزایش قیمت انرژی، هزینه‌های زندگی، نرخ‌های بهره، تورم، بیکاری، مالیات‌ها و نرخ‌های بالاتر و همچنین اعتصاب‌ها، آسیب به مشاغل و کاهش خدمات عمومی است."
به گفته وب سایت دولت انگلیس، این طومار توسط 10089 نفر امضا شده است.
همانطور که در سایت مجلس می گویند، اگر طومار به امضای بیش از 10 هزار نفر رسیده باشد، دولت باید به آن پاسخ دهد. همچنین در صورت وجود 100 هزار امضا، این طومار برای بررسی در مجلس بررسی می شود.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در 24 فوریه 2022، غرب فشار تحریم ها را بر روسیه افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. در بریتانیا، افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، موجی از اعتصابات در بریتانیا در بحبوحه تورم بی سابقه در این کشور وجود دارد. کارمندان شرکت‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها، وکلا، پستچی‌ها و کارگران دیگر مناطق برای اعتراض به میدان می‌آیند.
همچنین در ماه مه 2023، سازمان نظارت مالی بریتانیا گزارش داد که تعداد بریتانیایی‌هایی که با مشکلات جدی در پرداخت‌های آب و برق مواجه هستند از 7.8 میلیون نفر در ماه مه گذشته به 10.9 میلیون نفر در ژانویه 2023 افزایش یافته است که 21 درصد از جمعیت این کشور است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала