متن کامل پیام پوتین خطاب به شهروندان روسیه + ویدئو

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیامی خطاب به شهروندان روسیه ایراد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت: هرکس آگاهانه راه خیانت، سیاه نمایی و شورش مسلحانه را آماده کرده باشد، به زودی مجازات خواهد شد.
متن کامل پیام رئیس جمهور روسیه چنین است: من شهروندان روسیه، پرسنل نیروهای مسلح، سازمان های اجرای قانون و سرویس های ویژه، به سربازان و فرماندهانی که اکنون در مواضع رزمی خود می جنگند، حملات دشمن را قهرمانانه دفع می کنند، مورد خطاب قرار می دهم. من این را می دانم و دیشب دوباره با فرماندهان همه جهات در اینباره صحبت کردم. من همچنین کسانی را مورد خطاب قرار می دهم که با فریب یا تهدید به یک ماجراجویی جنایتکارانه کشیده شدند و در مسیر یک جنایت جدی - شورش مسلحانه قرار گرفتند.
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
پیام وزارت دفاع روسیه خطاب به سربازان گروه "واگنر"
امروز روسیه در حال مبارزه سختی برای آینده خود است و تجاوزات نئونازی ها و اربابان آنها را دفع می کند. عملاً تمام ماشین نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی غرب علیه ما است. ما برای جان و امنیت مردم خود، برای حاکمیت و استقلال خود می جنگیم. برای حق بودن و ماندن روسیه - دولتی با تاریخ هزار ساله.
این نبرد طی آن سرنوشت مردم ما مشخص می شود، نیازمند اتحاد همه نیروها، تشکل، انسجام و مسئولیت است. طی آن هر چیزی که ما را ضعیف می کند باید کنار گذاشته شود، هر نزاعی که دشمنان خارجی ما می توانند و از آن برای تضعیف ما از درون استفاده می کنند.
و بنابراین، اقداماتی که وحدت ما را شکاف می دهد، در واقع ارتداد از مردم ما، از همرزمان ما است که اکنون در جبهه می جنگند. این خنجر زدن به کشور و مردم ما از پشت است.
این چنین ضربه ای بود که در سال 1917، زمانی که این کشور جنگ جهانی اول را آغاز می کرد، به روسیه وارد شد. اما پیروزی از او ربوده شد. دسیسه ها، دعواها، سیاسی کاری های پشت سر ارتش و مردم به بزرگترین شوک تبدیل شد، نابودی ارتش و فروپاشی دولت، از دست دادن سرزمین های وسیع. در نتیجه، تراژدی جنگ داخلی.
روس ها روس ها را کشتند، برادران - برادران، و انواع ماجراجویان سیاسی و نیروهای خارجی که کشور را تقسیم کردند، پاره کردند، منافع خودخواهانه را به دست آوردند.
ما اجازه نخواهیم داد که این اتفاق دوباره بیفتد. ما هم از مردم و هم از کشور خود در برابر هرگونه تهدید محافظت خواهیم کرد. از جمله - از خیانت درونی.
و آنچه ما با آن روبرو هستیم دقیقاً یک خیانت است. جاه طلبی های زیاد و منافع شخصی منجر به خیانت شد. خیانت به کشور، مردم ما و به هدفی که برای آن سربازان و فرماندهان گروه واگنر دوشادوش سایر واحدها و زیر واحدهای ما جنگیدند و جان باختند. قهرمانانی که سولدار و آرتیوموفسک، شهرها و شهرهای دونباس را آزاد کردند، برای نووروسیا، برای اتحاد جهان روسی جنگیدند و جان خود را دادند. به نام و جلال آنها نیز کسانی خیانت کردند که سعی در سازماندهی شورشی دارند و کشور را به سوی هرج و مرج و برادرکشی سوق می دهند. برای شکست و در پایان، و تسلیم.
تکرار می‌کنم، هر آشفتگی داخلی یک تهدید مهلک برای کشور ما، برای ما به عنوان یک ملت است. این ضربه ای به روسیه و مردم ما است. و اقدامات ما برای محافظت از میهن در برابر چنین تهدیدی شدید و سخت خواهد بود. همه کسانی که عمداً در راه خیانت قرار گرفتند، شورش مسلحانه را تدارک دیدند، راه سیاه نمایی و تروریستی را در پیش گرفتند، به مجازات حتمی خواهند رسید، هم در برابر قانون و هم در برابر مردم ما پاسخگو خواهند بود.
نیروهای مسلح و سایر سازمان‌های دولتی دستورات لازم را دریافت کرده‌اند و اقدامات ضد تروریستی بیشتر اکنون در مسکو، منطقه مسکو و تعدادی از مناطق دیگر در حال انجام است. همچنین اقدامات قاطعی برای تثبیت وضعیت در روستوف نا دونو انجام خواهد شد. وضعیت در آنجا همچنان دشوار است و در واقع کار مقامات کشوری و نظامی مسدود شده است.
من به عنوان رئیس جمهور روسیه و فرمانده کل قوا، به عنوان یک شهروند روسیه، هر کاری را برای دفاع از کشور، حفاظت از نظم قانون اساسی، جان، امنیت و آزادی شهروندان انجام خواهم داد.
کسی که شورش نظامی را سازماندهی و آماده کرد و علیه همرزمانش اسلحه بلند کرد به روسیه خیانت کرد. و پاسخگوی آن خواهند بود. و من از کسانی که به این جنایت کشیده می شوند می خواهم که مرتکب یک اشتباه مرگبار و غم انگیز و منحصر به فرد نشوند و تنها انتخاب درست را انجام دهند - دست از شرکت در اعمال جنایتکارانه بردارند. من معتقدم آنچه را که برای ما عزیز و مقدس است حفظ و دفاع خواهیم کرد و همراه با میهن خود بر هر آزمایشی غلبه خواهیم کرد و حتی قوی تر خواهیم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала