کاظم جلالی: کشورهای بریکس باید چنان سیستم پرداختی ایجاد کنند که به سوئیفت و دلار وابسته نباشد

© Sputnikکاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2023
اشتراک
اختصاصی
کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفتگو با اسپوتنیک در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصاد سن پترزبورگ اعلام کرد کشورهای بریکس باید چنان سیستم پرداختی ایجاد کنند که به سوئیفت و دلار وابسته نباشد.
آقای جلالی گفت:"آینده اقتصاد جهان متعلق به بریکس است. آخرتسلط دلار در اقتصاد جهانی در واقع آسیب زیادی به همراه دارد. امروز از طریق دلار است که ایالات متحده اقتصاد تعدادی از کشورها را به گروگان گرفته است. یکی دیگر از ابزارهای غرب تحریم است، امروز حدود 26 کشور در این لیست تحریم هستند و "روسیه رهبر این لیست شده. این چیزی نیست جز تروریسم اقتصادی که نه تنها به سران کشورها مربوط می شود، بلکه زندگی مردم عادی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین کشورها نباید این را تحمل کنند و اجازه دهند آمریکا و کشورهای غربی از طریق دلار با سرنوشت ما بازی کنند.در این شرایط باید از سلطه دلار در اقتصاد و به اصطلاح سیستم سوئیفت خلاص شویم".
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2023
کاظم جلالی: بعد اقتصادی روابط روسیه و ایران باید تقویت شود
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه افزود: " کشورها باید تا حد امکان به پرداخت به ارزهای ملی روی بیاورند و ما قادریم و باید سیستم پرداخت خود مستقل از سوئیفت را ایجاد کنیم. ایران و روسیه هم اکنون در این زمینه تجربه دارند، می توانیم آن را با دیگر کشورها به اشتراک بگذاریم. ما در حال حاضر نوعی باشگاه کشورهای تحت تحریم آمریکا داریم. من متقاعد شده‌ام که در آینده قطعاً ارز خود را در چارچوب بریکس و سازمان همکاری شانگهای خواهیم داشت، محاسبات مستقل از دلار آمریکا خواهد بود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала