شولتز می گوید دلایل کمی برای صحبت با پوتین در اختیار دارد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Канцлер ФРГ Олаф Шольц и президент РФ Владимир Путин на пресс-конференции по итогам встречи в Москве
Канцлер ФРГ Олаф Шольц и президент РФ Владимир Путин на пресс-конференции по итогам встречи в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
اشتراک
صدراعظم آلمان گفت که اوضاع کنونی درگیری در اوکراین به او دلیل کمی برای گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌دهد و افزود که در زمان مناسب با وی مذاکره خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتز به Nürnberger Nachrichten گفت:" آخرین مکالمه تلفنی در دسامبر سال گذشته بود. تحولات کنونی جنگ در زمان های اخیر دلیل چندانی برای گفت و گو نمی دهد، اما من این کار را در زمان مناسب برای پیشبرد اهدافمان انجام خواهم داد."
شولز هفته گذشته گفت که قصد دارد به زودی با پوتین گفتگو کند. دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رهبر روسیه، گفت که پوتین فعلا برنامه‌ای برای گفتگوی تلفنی با صدراعظم آلمان ندارد.
همانطور که استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان در ماه فوریه به خبرنگاران گفت، علیرغم اختلاف نظرها در مورد درگیری در اوکراین، مقامات آلمانی لازم می دانند که تماس منظم با روسیه را "به امید پیشرفت حداقلی" حفظ کنند.
غرب مدام روسیه را به مذاکره دعوت می کند اما در عین حال امتناع دائمی کی یف از مذاکره را نادیده می گیرد. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد واسیلی نبنزیا گفت که مسکو آماده است تا پیشنهادات کی یف برای حل و فصل مناقشه را با در نظر گرفتن پیشنهادات طرف روسی و وضعیت "روی زمین" بررسی کند، اما رژیم اوکراین علاقه ای به این موضوع ندارد.
پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است، در حال حاضر این تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала