همه‌ گیری تنهایی در اروپا

© AP Photo / Ronald Zakپاندمی تنهایی در اتحادیه اروپا
پاندمی تنهایی در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2023
اشتراک
دستکم یک نفر از هر ۱۰ فرد ساکن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اغلب اوقات خود را در تنهایی سپری می‌ کند.
به گزارش اسپوتنیک، بنا به گزارش جدیدی که به سفارش کمیسیون اروپا تهیه شده است دستکم یک نفر از هر ۱۰ فرد ساکن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اغلب اوقات خود را در تنهایی سپری می کند. برای تهیه این گزارش پژوهشی درباره تنهایی، ۲۵ هزار نفر مشارکت داشتند. حدود ۱۳ درصد از ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفته‌ اند که خود را اغلب اوقات یا همیشه تنها حس میکنند.
هدف از طرح اتحادیه اروپا و تهیه این گزارش دستیابی به تصویری کلی از "همه گیری تنهایی" در پی قرنطینه های متعدد در جریان شیوع ویروس کرونا بود.
در گزارش کمیسیون اروپا آمده است که حس تنهایی در ایرلند بیشتر از کشورهای اروپایی دیگر رواج دارد. بر همین اساس حدود ۲۰ درصد از ساکنان ایرلند گفته‌ اند که حس تنهایی می‌ کنند. در مقابل کمترین میزان حس تنهایی در کشورهای هلند، جمهوری چک، کرواسی و اتریش به ثبت رسیده است. در این کشورها کمتر از ۱۰ درصد پاسخ گویان از حس تنهایی خود سخن گفته‌ اند.
در این گزارش همچنین آمده است افرادی که اغلب اوقات یا همیشه احساس تنهایی می‌ کنند ۲۰ درصد بیشتر از دیگران احتمال دارد تا به علائم افسردگی دچار شوند. در بخشی از گزارش نیز آمده است: "تنهایی تنها یک موضوع خصوصی و شخصی نیست. تنهایی ممکن است انسجام اجتماعی را مختل کند و باید به عنوان یک معضل اجتماعی در نظر گرفته شود و با آن به همین عنوان برخورد شود. "شرایط مطلوب اقتصادی و کمیت و کیفیت کنش‌ های متقابل اجتماعی در پیشگیری از تنهایی نقشی کلیدی دارند.
Флаги Турции и Евросоюза в Стамбуле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2023
در انگلیس اتحادیه اروپا را "امپراطوری در حال سقوط" خواندند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала