کیسینجر توضیح داد که چرا اوکراین نباید برای بازگرداندن کریمه تلاش کند

© Sputnik / Alexei Druzhininکیسینجر بزرگترین تهدید برای امنیت بین المللی را ذکر کرد
کیسینجر بزرگترین تهدید برای امنیت بین المللی را ذکر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2023
اشتراک
هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا معتقد است که اوکراین نباید تلاش کند کریمه را بازگرداند، زیرا این کار می تواند بر کل جهان تأثیر منفی بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، کیسینجر امروز شنبه 100 ساله می شود.
وی در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: "برای روسیه، از دست دادن سواستوپل، که هرگز در طول تاریخ اوکراینی نبوده است، چنان ضربه ای خواهد بود که تمامیت این کشور به خطر می افتد. و من فکر می کنم که این برای جهان پس از اوکراین نامطلوب است."
F-16C ВВС США приближаются к многоцелевому транспортному самолету-заправщику KC-30A Королевских ВВС Австралии для дозаправки в воздухе во время учений Pitch Black, 2016 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
درآمریکا طرح حمله اوکراین به کریمه پس از دریافت F-16 فاش شد
کریمه در مارس 2014 پس از یک همه پرسی به دنبال کودتا در اوکراین به روسیه پیوست . اوکراین هنوز کریمه را سرزمین تحت اشغال موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه موضوع کریمه "به طور قطعی بسته شده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала