حمله به سفارت قطر در سودان

© East News / AP/FOTOLINKنشست اضطراری شورای امنیت در باره سودان جنوبی
نشست اضطراری شورای امنیت در باره سودان جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2023
اشتراک
افراد مسلح به سفارت قطر در سودان حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه قطر روز شنبه در توییتر اعلام کرد که سفارت قطر در سودان توسط افراد مسلح مورد حمله و غارت قرار گرفته است.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: ما حمله و خرابکاری در سفارت خود را توسط شبه نظامیان در خارطوم محکوم می کنیم.
این وزارتخانه تصریح کرد که در زمان حمله به سفارت، هیچ یک از دیپلمات ها آسیبی ندیدند، زیرا تمام کارکنان دیپلماتیک موفق به ترک نمایندگی دیپلماتیک شدند. ما بر لزوم در امان ماندن سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک از پیامدهای جنگ در سودان تاکید می‌کنیم.
پیشتر، شبه نظامیان به نمایندگی های دیپلماتیک و خانه های دیپلمات ها بسیاری از کشورها در خارطوم از جمله کویت، عمان، عربستان سعودی و اردن حمله کردند.
درگیری در سودان از 15 آوریل بین نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو و ارتش عادی در جریان است. نیروهای مخالف با به راه انداختن جنگ اطلاعاتی گسترده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، اظهارات متناقضی در مورد موفقیت در عملیات های رزمی و کنترل مواضع رد و بدل می کنند. بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، در این درگیری ها 702 نفر کشته و 5687 نفر زخمی شدند.

در دسامبر 2022، ارتش سودان و جنبش‌های اپوزیسیون یک توافقنامه سیاسی چهارچوبی را امضا کردند که بر اساس آن یک مقام غیرنظامی انتقالی در این کشور ایجاد شد. توافقنامه امضا شده انتصاب نخست وزیر، تصویب قانون اساسی موقت و پس از آن یک دوره انتقالی دو ساله و پس از آن یک انتخابات عمومی را تعیین می کند. عبدالفتاح برهان، رئیس شورای حاکمیت سودان، پس از امضای توافقنامه با مخالفان، گفت که ارتش در حیات سیاسی این کشور شرکت نخواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала