سودان تمامی حساب های نیروهای واکنش سریع را مسدود کرد

© AFP 2023درگیری های سودان
درگیری های سودان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
اشتراک
نیروهای مسلح سودان در بیانیه‌ای اعلام کردند، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، با صدور حکمی حساب‌های بانکی نیروهای واکنش سریع را مسدود کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه نیروهای مسلح سودان می آید:" عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی انتقالی و فرمانده کل نیروهای مسلح، روز یکشنبه با صدور حکمی حساب‌های نیروهای واکنش سریع و شرکت‌های آنها را در تمامی بانک‌های سودان و شهب آن در خارج از کشور مسدود کرد".
شبکه تلویزیونی العربیه روز جمعه به نقل از منابعی گزارش داد که ارتش و نیروهای واکنش سریع در سودان برای اولین بار طی توافقنامه ای متعهد شدند هر اقدامی برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان انجام دهند. این توافق اولین توافق میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان از زمان آغاز درگیری در 15 آوریل بود.
بر اساس بندهای این توافق، طرفین متعهد می شوند که از هرگونه حمله ای که ممکن است به مردم غیرنظامی آسیب برساند، خودداری کنند و تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای آسیب نرساندن به مردم غیرنظامی انجام دهند و به همه غیرنظامیان در سودان اجازه دهند مناطق درگیری را ترک کنند.
درگیری ها در سودان از 15 آوریل بین نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان داگلو و ارتش این کشور در جریان است. بر اساس آخرین داده‌های سازمان جهانی بهداشت، در جریان درگیری‌های میان نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع، 676 نفر کشته و 5576 نفر مجروح شدند.
با وجود مذاکرات هیأت های طرفین درگیری در جده عربستان که از یک هفته پیش آغاز شده، اوضاع پیرامون این کشور رو به بهبود نیست. پیشتر یکی از نمایندگان وزارت خارجه عربستان به شبکه تلویزیونی الشرق گفته بود که مذاکرات از طریق واسطه ها انجام می شود و هدف آنها دستیابی به یک آتش بس پایدار کوتاه مدت است.
کشته شدن ۴۳۶ غیرنظامی از زمان آغاز درگیری ها در سودان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
کشته شدن ۴۳۶ غیرنظامی از زمان آغاز درگیری ها در سودان
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала