هلند به ارسال سلاح به اوکراین ادامه خواهد داد

© Sputnik / Владимир АстапковичГорода мира. Гаага
Города мира. Гаага - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه هلند روز پنجشنبه گفت که هلند به ارسال سلاح به اوکراین ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، هوکسترا، وزیر خارجه هلند گفت: هلند در تمام این مدت از اوکراین حمایت کرده است و به این کار ادامه خواهد داد، در درجه اول با تامین تسلیحات، زیرا واقعیت ظالمانه است و هیچ چیز دیگری جایگزین چنین کمکی برای موفقیت در میدان نبرد نخواهد شد.
روز پنجشنبه لاهه، جایی که ولادیمیر زلنسکی نیز در آن حضور دارد،این وزیرگفت: هلند همچنین به ارائه کمک های بشردوستانه به اوکراین و کمک به بازسازی این کشور ادامه خواهد داد. زلنسکی عصر چهارشنبه وارد هلند شد.
در ماه آوریل مشخص شد که هلند به همراه دانمارک 14 تانک Leopard 2-A4 برای اوکراین خریداری کرده اند که همانطور که انتظار می رود، آنها در سال 2024 به کی یف منتقل می شوند. پیش از این، با تلاش های مشترک، آنها حداقل 100 تانک لئوپارد 1A5 را در اختیار اوکراین قرار داده بودند. در سال 2022، هلند به کی یف نفربرهای زرهی، 200 سامانه موشکی ضد هوایی استینگر، 3000 کلاه ایمنی و 2000 زره بدن، 100 تفنگ تک تیرانداز با مهمات، 400 نارنجک انداز و دو قایق غواصی ارسال کرد.
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
آمریکا کمک نظامی جدیدی به کی یف ارائه کرد
در پایان ژانویه، هلند اعلام کرد که قصد دارد دو پرتابگر سیستم های موشکی ضد هوایی پاتریوت را به کی یف عرضه کند. همانطور که وزارت دفاع اوکراین در 19 آوریل گزارش داد، سیستم های دفاع هوایی از قبل وارد این کشور شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала