روسیه، "بازیگران خارجی" را در وجود شرایط کنونی سودان متهم کرد

© AFP 2023Черный дым, поднимающийся над международным аэропортом Хартума на фоне продолжающихся боев в Судане
Черный дым, поднимающийся над международным аэропортом Хартума на фоне продолжающихся боев в Судане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
اشتراک
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که بسیاری از بازیگران خارجی به طور مصنوعی روند انتقال قدرت به نیروهای غیرنظامی و همچنین تعدادی از تصمیمات که مورد پسند جامعه نبود را در سودان تحمیل کردند.
به گزارش اسپوتنیک، "آنا اوستیگنیوا"، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت گفت:" ما شاهد بودیم که بسیاری از بازیگران خارجی به طور مصنوعی روند انتقال قدرت را به نیروهای غیرنظامی تحمیل کردند. آنها همچنین تعدادی تصمیم را تحمیل کردند که توسط عموم مردم پذیرفته نشد".
وی افزود که تعدادی از کشورها به طور گسترده چارچوب سیاسی توافق نامه 5 دسامبر 2022 را تبلیغ کردند، اما این به یک پلت فرم فراگیر برای نیروهای مختلف درون سودانی تبدیل نشد".
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت:" تعدادی از سنگین وزنان سیاسی پشت این قالب باقی ماندند".
به گفته او، چنین رویکردی به سختی می تواند یک حل و فصل جامع را در این کشور ترویج کند.
اوستیگنیوا خاطرنشان کرد:" رفع انسداد کمک های حیاتی بین المللی به این کشور مستقیماً با انتقال قدرت به یک دولت غیرنظامی مرتبط بود. در نتیجه ثبات شکننده در کشور قربانی تحمیل چنین دموکراسی از طریق فشار و باج خواهی شد".
از 15 آوریل، درگیری ها در سودان میان نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان داگلو و ارتش در جریان است. نیروهای متخاصم در سودان در حال تبادل اظهارات متناقض در مورد موفقیت های نظامی و کنترل تاسیسات هستند و جنگ اطلاعاتی گسترده ای را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند.
به گفته وزیر بهداشت سودان، تعداد کشته‌شدگان درگیری‌ها در این کشور به 600 نفر رسیده است.نیما سعید عابد، نماینده سازمان بهداشت جهانی در سودان، روز سه‌شنبه در یک نشست هفتگی سازمان ملل در ژنو گفت: 459 نفر در اثر حمله مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند و 4072 نفر مجروح شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала