ستیزه جویان سودانی آزمایشگاهی با نمونه هایی از بیماری ها را تصرف کردند

© AFP 2023درگیری های سودان
درگیری های سودان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
اشتراک
نماینده سازمان جهانی بهداشت در سودان گفت: "نیروهای مسلح یکی از طرف های درگیری در سودان یک آزمایشگاه دولتی مرکزی را با نمونه هایی از بیماری های خطرناک از جمله فلج اطفال و سرخک تصرف کرده اند که وضعیت بسیار خطرناکی ایجاد کرده است".
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات دریافتی سازمان بهداشت جهانی از مدیر این آزمایشگاه بیولوژیکی در سودان، یکی از طرفین درگیری، آزمایشگاه را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده است.
"نیما سعید عابد"، نماینده سازمان بهداشت جهانی که سخنانش از شبکه تلویزیونی العربیه پخش می شد، روز سه شنبه در این زمینه گفت:" خطر بیولوژیکی بزرگی در ارتباط با تصرف آزمایشگاه مرکزی بهداشت عمومی توسط یکی از طرف های درگیر وجود دارد. ما نمونه های فلج اطفال، نمونه های سرخک و نمونه های وبا را در این آزمایشگاه داریم، بنابراین خطر بیولوژیکی زیادی وجود دارد."
درگیری ها در سودان از 15 آوریل میان نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان داگلو و ارتش این کشور در جریان است. به گفته وزیر بهداشت سودان، تعداد کشته های درگیری ها در این کشور به 600 نفر رسیده است. نماینده سازمان بهداشت جهانی در سودان اوایل سه شنبه در نشست هفتگی سازمان ملل در ژنو گفت که 459 نفر در درگیری های مسلحانه جان خود را از دست داده و 4072 نفر زخمی شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала