گزارش های ضد و نقیض در مورد کشته شدن دستیار وابسته نظامی مصر در سودان

© AFP 2023درگیری های سودان
درگیری های سودان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
اشتراک
نیروهای مسلح سودان اعلام کردند که نیروهای واکنش سریع این کشور دستیار وابسته نظامی مصر را در خارطوم به ضرب گلوله کشتند. بعدتر سفیر مصر در سودان این اخبار را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای مسلح سودان روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کردند:" محمد الحسین محمد الراوی، دستیار وابسته نظامی مصر در خارطوم، عصر دوشنبه هنگام رانندگی با خودروی خود در جاده اصلی در خیابان سید عبدالرحمن توسط نیروهای شورشی به ضرب گلوله کشته شد".
در عین حال "هانی صلاح"، سفیر مصر در خارطوم، در ارتباط با گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها مبنی بر کشته شدن دستیار وابسته نظامی مصر در خارطوم منتشر شده است، تأیید می‌کند همه اعضای هیئت دیپلماتیک مصر در صحت کامل هستند.
درگیری ها در سودان از 15 آوریل بین نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان داگلو و ارتش این کشور در جریان است. نیروهای متخاصم در سودان در حال تبادل اظهارات متناقض در مورد موفقیت های نظامی و کنترل تاسیسات هستند و جنگ اطلاعاتی گسترده ای را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند.
به گفته وزیر بهداشت سودان، تعداد کشته‌شدگان درگیری‌ها در این کشور به 600 نفر رسیده است. سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که در جریان درگیری‌های میان نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع بیش از 420 نفر کشته و بیش از 3700 نفر زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала