تخلیه سه هزار نفر پس از کشف بمب در بلگورود

© Sputnik / Anton Vergun /  مراجعه به بانک تصاویر سیستم دفاع هوایی بر فراز شهر بلگورود روسیه به کارافتاد
سیستم دفاع هوایی بر فراز شهر بلگورود روسیه به کارافتاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2023
اشتراک
فرماندار بلگورود از تخلیه سه هزار نفر در بلگورود به دلیل کشف بمب هوایی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود در کانال تلگرامی خود گفت: حدود سه هزار نفر در بلگورود به دلیل بمب هوایی کشف شده توسط خنثی کنندگان مین تخلیه می شوند.
او در پیامی ویدیویی گفت: قداماتی که نیروهای ما در خیابان شالندین انجام دادند... مؤثر بود. یک بمب هوایی در مجاورت ساختمان‌های مسکونی پیدا شد.
به گفته فرماندار، کارشناسان مواد منفجره تصمیم گرفتند بمب را در میدان آزمایش خنثی کنند.
گلادکوف افزود: ستاد عملیاتی تصمیم گرفت ساکنان 17 ساختمان آپارتمانی را در شعاع 200 متری تخلیه کند. طبق داده های اولیه، این بیش از سه هزار نفر است.
وی توضیح داد که افراد به مراکز اسکان موقت منتقل می شوند و در آنجا همه چیز مورد نیاز برای آنها آماده می شود. برای این کار 90 دستگاه خودرو اختصاص داده شد. تمام خانه‌هایی که ساکنان آن‌ها از آنها خارج می‌شوند، تحت حفاظت پلیس باقی خواهند ماند.
گلادکوف خاطرنشان کرد: در بلگورود، وضعیت اضطراری توسط شهرداری اعلام شده است، در سطح استان نیز وضعیت اضطراری برقرار شده است، یک اعلامیه اضطراری فدرال نیز آماده شد.
والنتین دمیدوف، شهردار بلگورود تصریح کرد که دو نقطه جمع آوری برای ساکنان سازماندهی خواهد شد.
در شامگاه 20 آوریل، انفجاری در بلگورود صورت گرفت و گودال بزرگی در خیابان شالندین برجای گذاشت. این انفجار به شیشه های ساختمان آپارتمانی نزدیک و چندین خودرو پارک شده و همچنین تیرهای برق آسیب رساند. سه نفر مجروح شدند که یکی از آنها از بستری شدن در بیمارستان خودداری کرد.
همانطور که در وزارت دفاع روسیه اعلام شد، این حادثه نتیجه فرود غیرعادی مهمات هوانوردی از جنگنده سوخو 34 بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала