توضیحات برلین در خصوص اخراج دیپلمات های روس

© Lichtblick/Achim Meldeمجلس
مجلس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2023
اشتراک
شبکه n-tv: دولت آلمان هدف از اخراج دیپلمات های روس را کاهش "حضور سرویس های ویژه" اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی n-tv با اشاره اطلاعات وزارت امور خارجه جمهوری فدراتیو آلمان اعلام می کند که تصمیم در خصوص اخراج دیپلمات های روسیه از آلمان برای این گرفته شده است تا "حضور سرویس های ویژه" در خاک کشور را کاهش دهد.
پیشتر در وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام شده بود که برلین تصمیم به اخراج وسیع مجدد کارکنان نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در آلمان گرفته است. مسکو در قالب پاسخ به این امر، تصمیم به اخراح متقابل دیپلمات های آلمانی از فدراسیون روسیه گرفته است.
زاخارووا: مسکو آماده است متن گفتگوی لاوروف و ترامپ را در اختیار آمریکا قرار دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2023
واکنش وزرات خارجه روسیه به اخراج دیپلمات های روسی از آلمان
تاکید می شود که وزارت امور خارجه به این شبکه تلویزیونی اعلام کرد که هدف از اخراج دیپلمات های روس کاهش "حضور سرویس اطلاعاتی" در خاک این کشور می باشد.
در این خبر به نقل از نمایندگان وزارت خارجه آلمان اذعان می شود: "خروج امروز کارکنان سفارت روسیه مشخصا با این امر مرتبط می باشد".
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه 20 دیپلمات آلمانی را اخراج می نماید. ین در حالیست که آلمان نیز 20 دیپلمات روسی را اخراج نموده است. این در حالیست که نشریه بیلد اعلام کرده است که بیش از 30 دیپلمات از مجموع 90 دیپلمات آلمانی مسکو را ترک خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала