پیام دعوت پوتین از روسای جمهور بولیوی و ونزوئلا توسط لاوروف به آنها ابلاغ شد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه که در آمریکای جنوبی به سر می برد، پیام دعوت ولادیمیر پوتین از روسای جمهور بولیوی و ونزوئلا برای سفر به روسیه را به آنها ابلاغ کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که در یک سفر کاری در آمریکای جنوبی به سر می برد، بامداد چهارشنیه با همتای بولیویایی خود در کاراکاس دیدار کرد و پیام دعوت ولادیمیر پوتین از لوئیس آرس رهبر این کشور این کشور به روسیه را به روگلیو مایت ابلاغ کرد.
لاوروف در این دیدار گفت" من می خواهم از طریق شما بهترین آرزوها را از سوی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به رئیس جمهور آرس برسانم. رئیس جمهور شما در صورت یافتن چنین فرصتی دعوتی برای بازدید از روسیه خواهد داشت. من می دانم که اکنون شما بسیار مشغول هستید، اما وقتی تمایلی وجود داشته باشد، ما با کمال میل از رئیس جمهور بولیوی پذیرایی خواهیم کرد".
پس از آن وزیر روسیه از همکار خود دعوت کرد تا در مورد روابط دو کشور گفتگو کرده و برنامه های آینده را ترسیم کند.
لاوروف همچنین با رالف گونزالس، نخست وزیر سنت وینسنت و گرنادین نیز دیدار کرد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه همچنین پس از این دیدارها، در ملاقات با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، دعوت نامه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به وی تسلیم کرد.
لاوروف در ابتدای این دیدار گفت:" من می خواهم پیامی از رئیس جمهور پوتین را به شما منتقل کنم. او همچنین از من خواست که صمیمانه ترین آرزوها و سلام هایش را به شما ابلاغ کنم. شما دعوت او را برای بازدید از روسیه در هر لحظه مناسب در اختیار دارید".
مادورو از هیئت روسی استقبال کرد و تاکید کرد که می داند "کار در برزیل و اکنون در ونزوئلا چقدر مثمر ثمر بوده است."
رئیس جمهور ونزوئلا گفت: در مورد موضوعاتی که ما را بیشتر متحد می کند، پیش خواهیم رفت. همیشه حرکت و حقیقت شما را در سراسر جهان زیر نظر دارم".
این دیدار در محل اقامت رسمی رهبر ونزوئلا، کاخ میرافلورس برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала