مجلس ترکیه عضویت فنلاند در ناتو را تصویب کرد

© AP Photo / Johanna Geronسفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد
سفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2023
اشتراک
مجمع عمومی پارلمان ترکیه پرتکل ورود فنلاند به ناتو را به تصویب رساند.
به گزارش اسپوتنیک، نتایج رای گیری نشان می دهد که مجمع عمومی پارلمان ترکیه پنجشنبه شب پرتکل مربوط به عضویت فنلاند در ناتو را به تصویب رسانده است.

بنا بر آمار اعلام شده توسط حیدر اکبر نایب رئیس مجلس ترکیه: "به تصویب پرتکل عضویت فنلاند در ناتو ۲۶۷ رای مثبت داده شده است، این پیشنهاد پذیرفته شد. به فنلاند و شهروندان این کشور تبریک می گویم".

پرچم فنلاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2023
رئیس جمهور فنلاند قوانین الحاق این کشور به ناتو را امضا کرد
مجلس مجارستان نیز در نشست روز دوشنبه خود به عضویت فنلاند در ناتو رای مثبت داده بود. این در حالیست که ترکیه آخرین عضو ناتو بود که عضویت هلسینکی در این ائتلاف را به رای گذاشت.
فنلاند و سوئد، با توجه به رویدادهای اوکراین در ماه مه سال گذشته، درخواست های خود را برای پیوستن به این ائتلاف به دبیرکل ناتو ارسال کردند. در حال حاضر تنها ترکیه درخواست سوئد و فنلاند برای ناتو را تایید نکرده است. در ابتدا، ترکیه روند بررسی این درخواست ها را مسدود کرد، اما پیشتر در 29 ژوئن، ترکیه، سوئد و فنلاند یک یادداشت امنیتی امضا کردند که تمام نگرانی های آنکارا را در نظر می گرفت. کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ترکیه در 23 مارس تصویب پروتکل عضویت فنلاند در ناتو را مورد بررسی قرار داد و پس از آن باید آن را برای بررسی به پارلمان ارائه کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала