جمهوری چک خواستار تضامین امنیتی از سوی روسیه برای همسایگانش شد

© Photo / Twitter / Jan LipavskýМинистр иностранных дел Чехии Ян Липавский и Йенс Столтенберг
Министр иностранных дел Чехии Ян Липавский и Йенс Столтенберг - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2022
اشتراک
"یان لیپاوسکی"، وزیر امور خارجه چک، از روسیه خواست به همسایگان تضمین بدهد که به خاک آنها تجاوز نخواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، لیپاوسکی وزیر امور خارجه جمهوری چک در مصاحبه با خبرگزاری ChTK گفت:" من معتقدم که پیش از هر چیز، روسیه باید به همسایگان خود تضمین های امنیتی بدهد که به آنها حمله نمی کند. مهم این است که بدون اوکراین، بدون کشورهای اروپای مرکزی یا بالتیک، هیچ تقسیم نیرو وجود نداشته باشد".
وزیر امور خارجه چک، اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در اوایل دسامبر را یادآور شد که گفته بود "باید در مورد تضمین هایی که غرب آماده ارائه به روسیه در بازگشت به مذاکرات درباره اوکراین است، فکر کرد".
روسیه بارها اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای امنیت و منافع این کشور خطرناک است، را نادیده نخواهد گرفت. مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.
مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر ناتو، امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو آماده است، اما در شرایط برابر، در حالی که غرب باید سیاست نظامی خود را برای نظامی کردن قاره اروپا کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала