ایران تحریم های ظالمانه علیه زنان ایرانی را گواه دروغگویی آمریکا دانست

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادامه اتهام زنی های آمریکا علیه ایران، تحریم های ظالمانه علیه زنان ایرانی را گواه دروغگویی آمریکا دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، ناصر کنعانی زادگان سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادامه اتهام زنی ها و اظهارات مداخله جویانه مقامات ایالات متحده آمریکا بر علیه ایران، با اشاره به رویکرد و سابقه آمریکا از گذشته تا کنون به مسئله حقوق بشر بیانگر آن است که این مسئله از جایگاه واقعی در سیاست این کشور برخوردار نیست، اعلام کرد: «رژیم آمریکا همواره رفتاری سیاسی، ابزاری و دوگانه نسبت به موضوع حقوق بشر داشته است».
وی خاطرنشان کرد: «یکی از نمونه‌های رفتار و گفتار دروغین آمریکا در مبحث حقوق بشر این است که برخی از مستبدترین دولت‌ها و رژیم‌ها در جهان از جمله رژیم آپارتاید صهیونیستی که در مورد رفتارهای متناقض و ضد حقوق بشری آن‌ها اتفاق نظر وجود دارد، در زمره دوستان و متحدین راهبردی آمریکا به‌ شمار می‌روند».
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن اشاره به حمایت های دولت آمریکا از اغتشاشات در ایران و اهداف آنها از این اقدامات اظهار داشت: «در مورد دروغ‌گویی و سیاسی بودن ژست‌های حقوق بشری مقامات آمریکا همین بس که در طول چهار دهه فشار حداکثری و تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران، هیچ‌گاه نسبت به ابعاد و پیامدهای گسترده و غیر انسانی این تحریم‌ها بر حیات، سلامت، شغل، معیشت و امنیت آحاد ملت ایران هیچ‌گونه ملاحظه‌ای نکردند و تحریم‌های ظالمانه و به تعبیر خودشان فلج‌کننده را بدون هیچ‌گونه تفکیکی بر تمامی مردم ایران از جمله کوکان، زنان، دختران و مادران ایرانی تحمیل کردند».
به عقیده کنعانی زادگان : «افکارعمومی جهان به‌رغم ریاکاری و دروغ‌گویی مستمر مقامات دولت آمریکا، نسبت به تاریخ سیاه حقوق بشری این رژیم آگاهی کافی دارند و فریب لفاظی‌ها و نمایش‌های سیاسی آنها را نخواهند خورد».
مخالفت تعدادی از شرکای آمریکا با تلاش واشنگتن برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
مخالفت تعدادی از شرکای آمریکا با تلاش واشنگتن برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала