- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

هشدار آمریکا به اوکراین

© AFP 2023 / Yurko Dyachyshynسفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود
سفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
آمریکا درباره حمله فاجعه بار روسیه به اوکراین هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نشنل اینترست"، ایلیا تیمچنکو، ستون نویس نشریه نامبرده هشدار داد که از دست دادن دسترسی به دریای سیاه در جریان عملیات ویژه روسیه، ضربه فاجعه باری به کی‌یف خواهد زد.
تیمچنکو در ادامه افزود: " در صورت وقوع چنین سناریویی، اوکراین به یک "دولت فاقد بیخ و بن" تبدیل خواهد شد. از دست دادن دسترسی به دریای سیاه، ضربه اقتصادی و نظامی فاجعه‌باری به اوکراین وارد می‌کند و آن را به کشوری محصور در خشکی مبدل خواهد ساخت.
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه فیلم حمله شعله افکن های روسی به مواضع ارتش اوکراین را منتشر کرد
کی‌یف با مشکل صادرات محصولات خود مواجه خواهد شد و همچنین ممکن است کنترل خود را بر خط لوله ای که از طریق آن سوخت آبی وارد رومانی می شود از دست بدهد. اگر روسیه این شاخه از خط لوله گاز را بدست آورد، کرملین یک پیروزی استراتژیک دیگر به دست خواهد آورد".
پیش از این، یک تحلیلگر دیگر مجله آمریکایی نشنال اینترست گفته بود که غرب به یک استراتژی برای اجتناب از فرسودگی در اوکراین نیاز دارد، زیرا هیچ یک از طرفین درگیری نمی توانند همان روش قبلی را ادامه دهند. به گفته وی، غرب میلیاردها دلار برای تسلیحات اوکراین هزینه می کند، در حالی که روسیه تعداد زیادی خودرو زرهی، موشک و سایر سلاح ها را در زرادخانه خود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала