تبلیغ فروش سایه چشم با سوءاستفاده از درگذشت ابتهاج +عکس، ویدئو

© Photo / PixabayExpression
Expression - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
تبلیغ تخفیف یک محصول آرایشی به‌ مناسبت درگذشت "سایه" که حاشیه‌ساز شده است، جعلی از آب درآمد.
به گزارش اسپوتنیک، در حالی که تنها چند روز از درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به هـ. ا. سایه نمی‌گذرد و هنوز پیکر او برای مراسم تشییع به ایران بازنگشته است، یک آگهی تبلیغاتی برای فروش یکی از محصولات آرایشی که نام این شاعر فقید را دست‌مایه قرار داده بود، حاشیه‌ساز شده است.
این تبلیغ فروش با تخفیف ۷۰ درصد در یکی از فروشگاه‌های آنلاین ایران منتشر شد که تصویر محصول آرایشی سایه چشم را برای گرامی‌داشت "سایه" با کد تخفیف هوشنگ "hooshang" آگهی کرده بود.
این آگهی فروش جنجالی در میان کاربران منتشر شد و حسابی در فضای مجازی سر و صدا به راه انداخته اما با پیگیری رسانه‌های ایرانی در این ابطه، این فروشگاه آنلاین نوشت: این تبلیغ مربوط به آن‌ها نیست. رسانه‌های ایرانی به دنبال این ماجرا عنوان می‌کنند که این تبلیغ جعلی است و سازندگان این تبلیغ در عین حال هم از نام یک شاعر برجسته و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوءاستفاده کرده‌اند و شاید هم به ‌دنبال ایجاد یک موقعیت طنز بوده‌اند.
این در حالی است که پیش از این، در مردادماه ۱۳۹۹ فرزند این شاعر نسبت به تجارت با نام و عکس پدرش هشدار داده و در بخشی از آن نوشته بود: "این روزها بیش از حد، نقل قول و سخن از قول شاعران و نویسندگان، به جعل دست به دست می‌شود. هر شاعری کتابی دارد و نوشته واقعی اهل کتاب سند است، نه این نقل‌قول‌های ساختگی و جعلی. هر مخاطبی که خود در انتشار این گفته‌ها نقش دارد و حتی صفحات جعلی با نام و عکس این افراد شناخته شده را به اصل می‌گیرد، خود در این خطا سهم بزرگی دارد.
کپی برابر اصل نیست. با نام و عکس سایه و دیگر بزرگان تجارت نکنید! هر فردی دارای صورتی‌ست و عکسی. با عکس دیگران صفحه نسازیم. خود واقعی خود باشیم!"
غالب کاربران این اقدام را نهایت کج سلیقگی، بی‌فرهنگی و بی‌شعوری عنوان کردند. این کاربران معتقدند با افرادی خاطی برخورد شود و سایت فروش اینترنتی آنها ریپورت شود. کاربرانی هم ضمن ابرز تاسف عنوان می‌کنند که جمعی بدون توجه به زنده و مرده دیگران تنها به فکر شود کسب درآمد خود هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала