چطور شد برنج ایرانی ارزان شد؟

© Photo / IRNAبرنج ایرانی
برنج ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
اشتراک
کارشناس: قیمت برنج ایرانی در بازار ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان کاهش یافت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اعلام کرد که قیمت برنج ایرانی در بازار با کاهش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی به ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافته است و با توجه به ورود به فصل برداشت و افزایش تولید کاهش قیمت‌ها ادامه دارد.
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: "قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود 15 هزار تومان کاهش یافته است و قیمت این محصول در روزهای آینده دوباره کاهش می‌یابد. قیمت برنج ایرانی در زمان حاضر 70 تا 110 هزار تومان به فروش می‌رسد که با توجه به افزایش تولید برنج در سال جاری و وجود حجم زیادی برنج در انبارها پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت وجود دارد.
گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2022
در ایران چند میلیون تن گندم خریده شده است؟
هرساله به‌مدت 5 ماه (ایام برداشت محصول) واردات برنج خارجی برای حمایت از برنج ایرانی ممنوع می‌شد که عدم اعمال ممنوعیت در سال جاری و عرضه بیشتر این محصول در بازار به روند کاهش قیمت برنج کمک کرد و از سودجویی‌ها جلوگیری به‌عمل آورد.
در زمان حاضر با توجه به اینکه برنج ایرانی قیمت بالایی دارد و سه برابر برنج خارجی است عملاً رقیبی برای برنج ایرانی حساب نمی‌شود.
افزایش قیمت برنج ایرانی در سال جاری در 100 سال اخیر بی‌سابقه بود و طبیعی بود که روند افزایشی متوقف شود و کاهش قیمت جای آن را بگیرد به‌ویژه آنکه اکنون فصل برداشت برنج است و به‌طور معمول در این مدت قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
حجم زیادی برنج کهنه در انبارها باقی مانده است و با توجه به اینکه برنج تازه در حال ورود به بازار است این محصولات روانه بازار می‌شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала