- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وقوع انفجارهایی در نزدیکی نیروگاه زاپوروژیه

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر وقوع انفجارهایی در نزدیکی نیروگاه زاپوروژیه
وقوع انفجارهایی در نزدیکی نیروگاه زاپوروژیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
اشتراک
نیروهای اوکراینی در حال گلوله باران انرگودار هستند و انفجارهایی در منطقه نیروگاه هسته ای زاپوروژیه رخ داده است.
به گزارش اسپوتنیک، اداره شهر گزارش داد که سربازان اوکراینی در حال گلوله باران گسترده انرگودار و منطقه نیروگاه هسته ای زاپوروژیه از کرانه سمت راست دنیپر هستند.
در این اطلاعیه آمده است: "امروز، 15 اوت، از طرف مقابل دنیپر، بار دیگر آتش به سوی غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی شهر انرژی‌گودار گشوده شد. بیش از یک ساعت است که نیروهای مسلح اوکراین آتش گسترده‌ای را از این منطقه انجام می‌دهند."
انفجارهایی در نزدیکی نیروگاه هسته ای زاپوروژیه، در مناطق مسکونی شهر و در منطقه صنعتی به وقوع پیوست.
نیروگاه اتمی زاپوروژیه در ساحل چپ دنیپر و در نزدیکی شهر انرگودار قرار دارد.نیروگاه اتمی زاپوروژیه در ساحل چپ دنپر و در نزدیکی شهر انرگودار قرار دارد. از ماه مارس تحت حفاظت ارتش روسیه قرار دارد. همانطور که در وزارت خارجه روسیه تاکید شده است، این امر از نقطه نظر جلوگیری از نشت مواد رادیواکتیو قابل توجیه است.
از آغاز ماه اوت، نیروهای اوکراینی گلوله باران نیروگاه های هسته ای را تشدید کرده اند. به گفته روگوف، نظامیان تیپ 44 توپخانه نیروهای مسلح اوکراین از موشک های هدایت شونده و گلوله های ساخت غرب استفاده می کنند.
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از گلوله باران این ایستگاه ابراز نگرانی کرد. او قصد دارد شخصاً مأموریتی را که بازدید از نیروگاه هسته ای است، رهبری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала