درخواست طالبان از ایران

© Sputnik / Stringerدرخواست طالبان از ایران
درخواست طالبان از ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2022
اشتراک
طالبان از ایران خواست تا به تجار و کارگران مهاجر افغان ویزا بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، در دیدار مولوی امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) وعلیرضا بیکدلی معاون کنسولی وزارت امور خارجه ایران و بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، گسترش خدمات کنسولی برای بازرگانان و پناهندگان افغان در ایران مورد بررسی قرار گرفت.
در دیدار معاون کنسولی وزارت خارجه ایران با سرپرست وزارت خارجه طالبان، مسائل کنسولی دو کشور و انتقال زائران افغان اربعین حسینی از مسیر ایران به عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. ­
در دیدار امروز علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان مسائل کنسولی، رفع مشکلات و موانع و ارائه تسهیلات به اتباع افغانستان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران و همچنین اعطای ویزای دو بار ورود زیارتی اربعین برای شیعیان افغانستان که موفق به اخذ ویزای عراق می‌شوند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. ­
حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه و دستیار رئیس روابط عمومی طالبان روز یکشنبه در توییتی نوشت: متقی از طرف ایرانی به خاطر اعطای جایگاه افغان‌ها در کشورش تشکر کرد. وزیر امور خارجه همچنین از مقامات ایرانی خواست برای تجار، کارگران و مهاجران افغانستانی که جویای کار در ایران هستند روادید ارائه کنند.
وی افزود: متقی پیشنهاد ایجاد یکپارچگی اقتصادی در سطح منطقه را داد که در آن افزایش بخش ترانزیت همراه با افزایش تجارت با ایران، کاهش تعرفه ها و تسهیل حمل و نقل وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала